موکب جوانان سوئدی در کربلا موکب جوانان سوئدی در کربلا موکب جوانان سوئدی در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موکب جوانان سوئدی در کربلا موکب جوانان سوئدی در کربلا موکب جوانان سوئدی در کربلا موکب جوانان سوئدی در کربلا موکب جوانان سوئدی در کربلا

موکب جوانان سوئدی در کربلا

وانان عراقی مقیم سوئد با حضور در برنامه‌های اربعین حسینی و برپایی موکبی با نام «امام حسن مجتبی(ع)» در شهر مقدس کربلا، خدمات مختلفی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) ارائه می‌دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج خبرگزاري «نون» عراق نوشت؛ خدمت‌رساني به زوار اربعين حسيني تنها به محدود به اهل عراق نيست، بلكه جواناني از كشورهاي مختلف اروپايي نيز با برپايي موكب در اين رويداد عظيم معنوي سهيم شده‌اند.
در همين راستا، شماري از جوانان سوئدي و عراقي‌هاي مقيم اين كشور، موكبي در خيابان «شهداء» شهر مقدس كربلا راه‌اندازي كرده‌اند، كه به زائران اربعين حسيني خدمت‌رساني مي‌كنند.
علي محمد، يكي از خادمان موكب سوئدي درباره چگونگي راه‌اندازي آن گفت: اين موكب در سال ۲۰۰۳ ميلادي تشكيل شد و از سال ۲۰۰۵ ميلادي به صورت رسمي در بخش شعائر و موكب‌هاي حسيني وابسته به آستان مقدس حسيني و عباسي ثبت و فعاليت خود را آغاز كرد. وي در ادامه به اشاره به اين كه موكب امام حسن مجتبي(ع) به كوشش اقليت عراقي مقيم سوئد راه‌اندازي شده است، افزود: هدف از تأسيس اين موكب، خدمت‌رساني به زائران امام حسين(ع) در اين مراسم باشكوه است.
اين خادم امام حسين(ع) گفت: موكب امام حسن مجتبي(ع) سوئد، خدمات متنوعي از جمله اعطاي مواد غذايي، نوشيدني و پذيرايي از زائران در چهار وعده را انجام مي‌دهد و موكب امام حسن مجتبي(ع) پس از اتمام زيارت اربعين، به منظور مشاركت در آيين سوگواري و عزاداري رحلت نبي اكرم(ص) به حرم مطهر امام علي(ع) در نجف اشرف مشرف مي‌شود.
علي محمد اظهار كرد: خدمات موكب امام حسن مجتبي(ع) تنها به خدمت‌رساني به زائران در كربلا محدود نمي‌شود و جوانان اين موكب در مؤسسات ديني و مراكز فرهنگي و رسانه‌اي سوئد نيز فعاليت دارند و مجالس حسيني در اين كشور برگزار مي‌كنند/.


| شناسه مطلب: 71535




سوئد اربعين



مطالب مرتبط

نظرات کاربران