بهترین دعا در پیاده‌روی اربعین چیست؟ بهترین دعا در پیاده‌روی اربعین چیست؟ بهترین دعا در پیاده‌روی اربعین چیست؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بهترین دعا در پیاده‌روی اربعین چیست؟ بهترین دعا در پیاده‌روی اربعین چیست؟ بهترین دعا در پیاده‌روی اربعین چیست؟ بهترین دعا در پیاده‌روی اربعین چیست؟ بهترین دعا در پیاده‌روی اربعین چیست؟

بهترین دعا در پیاده‌روی اربعین چیست؟

کارشناس علوم قرآنی گفت: خوب است در مسیر پیاده‌روی اربعین برای افزایش حال و هوای معنوی زئران و برای آمادگی حضور در محضر سیدالشهدا(ع)، دعای زیارت عاشورا به شکل دسته جمعی نیز خوانده شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي خوش‌نظر درباره لزوم نيت براي پياده روي اربعين گفت: براي پياده‌روي اربعين نيازي به نيت نيست اما بايد براي رضاي خدا و خالصانه در اين راهپيمايي عظيم جهان اسلام حضور يابيم.
اين كارشناس علوم قرآني درباره نماز اول وقت در ايام پياده‌روي اربعين، اظهار كرد: زائر در اين مسير به دنبال رضاي خداست و نماز اول وقت اصلي‌ترين پايه دين بوده و از همه‌چيز مهم‌تر است. فرد بايد با به‌جا آوردن نماز در قبولي اعمال خود بكوشد. نماز محور است و ساير اعمال اعم از پياده‌روي و زيارت، حول اين محور قرار دارند. حجت‌الاسلام خوش‌نظر درباره قرائت زيارت عاشورا در طول مسير پياده‌روي اربعين، بيان كرد: خواندن زيارت عاشورا در طول مسير پياده‌روي اربعين و در حرم امام حسين(ع) همراه با زيارت اربعين سفارش شده است. وي خاطرنشان كرد: در پياده‌روي اربعين بهترين عمل خدمت به ديگران است و زائر تا جايي كه مي‌تواند بايد به ديگران در اين مسير كمك كند و سختي‌هاي راه را تحمل كند كه ثواب بسيار دارد.
سعيد شمس كارشناس علوم قرآني درباره لزوم نيت براي پياده روي اربعين گفت: قصد و نيت براي پياده‌روي الزامي نيست ولي اگر گاهي شخصي نيت به سفر پياده روي اربعين دارد و مقدمات مربوط به زيارت كربلا را انجام دهد، اما نتواند به اين سفر برود، ثواب زيارت امام حسين(ع) براي او نوشته مي شود. اين كارشناس علوم قرآني درباره نماز و آداب مربوط به پياده‌روي اربعين اظهار كرد: هر زمان كه فرد وارد اين مسير مي‌شود چون ممكن است دچار غفلت شود، خوب است اموري كه او را به عبادت و هدف سيدالشهدا(ع) نزديك مي كند، انجام دهد.
وي درباره چگونگي رفتاري كه در پياده‌روي اربعين نسبت به ديگران،بيان كرد: اين ايام، فرصتي است تا با مشاركت و برادري در قالب امور جمعي و گروهي در كنار كمك كردن به ديگران از ثواب اين امور بهره ببريم. دست بزرگترها را بگيريم، افراد را راهنمايي كنيم، دست‌ها و پاهاي زائرين را ماساژ دهيم و كارهايي از اين دست از مواردي است كه مي‌توان در اين مسير انجام داد. اين كارشناس علوم قرآني درباره زيارت عاشورا خاطرنشان كرد: خواندن زيارت عاشورا همواره اهميت دارد و هر فرد،در هر زماني مي‌تواند آن را به تنهايي نيز بخواند، اما چه خوب است كه در مسير پياده‌روي اربعين براي افزايش حال و هواي معنوي زئران و براي آمادگي حضور در محضر سيدالشهدا(ع)، دعاي زيارت عاشورا به شكل دسته جمعي نيز خوانده شود كه ثواب بسيار دارد.
منبع: ميزان


| شناسه مطلب: 71549




اربعين



نظرات کاربران