حجت‌الاسلام بهشتی‌پور پاسخ داد؛

چه خبر از موکب آستان حضرت معصومه(س) حجت‌الاسلام بهشتی‌پور پاسخ داد؛

چه خبر از موکب آستان حضرت معصومه(س) حجت‌الاسلام بهشتی‌پور پاسخ داد؛

چه خبر از موکب آستان حضرت معصومه(س) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام بهشتی‌پور پاسخ داد؛

چه خبر از موکب آستان حضرت معصومه(س) حجت‌الاسلام بهشتی‌پور پاسخ داد؛

چه خبر از موکب آستان حضرت معصومه(س) حجت‌الاسلام بهشتی‌پور پاسخ داد؛

چه خبر از موکب آستان حضرت معصومه(س) حجت‌الاسلام بهشتی‌پور پاسخ داد؛

چه خبر از موکب آستان حضرت معصومه(س) حجت‌الاسلام بهشتی‌پور پاسخ داد؛

چه خبر از موکب آستان حضرت معصومه(س)
حجت‌الاسلام بهشتی‌پور پاسخ داد؛

چه خبر از موکب آستان حضرت معصومه(س)

مسئول موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) در مسیر نجف به کربلا با تشریح فعالیت‌های این موکب گفت: عمده خدمات ما فرهنگی، رفاهی و درمانی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دارالشفاي كريمه اهل بيت در مسير زائران اربعين حجت‌الاسلام جواد بهشتي‌پور، مسئول ستاد اربعين آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسئول كميته رسانه و تبليغات موكب آستان مقدس قم در طريق‌ الحسين(ع) عمود ۱۰۸۰ واقع در مسير نجف به كربلا در گفتگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) به عراق، خدمات فرهنگي، رفاهي و درماني موكب حضرت معصومه(س) به زائران اربعين را تشريح كرد و گفت: ۳۰۰ خادم در موكب آستان مقدس كريمه اهل‌بيت(س) به زائران اربعين حسيني خدمت‌رساني مي‌كنند. دارالشفاء
مسئول موكب آستان مقدس قم در مورد خدمات درماني اين موكب گفت: درمانگاه موكب آستان مقدس با عنوان دارالشفاي موكب آستان مقدس حضرت معصومه(س) به صورت مجزا به خواهران و برادران زائر خدمات پزشكي و تزريقات ارائه داده و داروخانه‌اي نيز در كنار اين درمانگاه به زائران ايراني و غير ايراني خدمت‌رساني مي‌كند.
فعاليت‌هاي شاخص
حجت‌الاسلام بهشتي‌پور عنوان كرد:‌ موكب حضرت معصومه(س) در عمود ده هشتاد در نزديكي كربلا برپا شده است و عمده خدمات آن، خدمات فرهنگي، رفاهي و درماني است كه به زائران اباعبدالله(ع) ارائه مي‌شود.
وي گفت: خدمات فرهنگي شامل برگزاري نماز جماعت و مراسم بعد‌ از نماز در حسينيه موكب است، همچنين برنامه‌هاي قرآني قبل از برگزاري نمازهاي يوميه در اين حسينيه كه ۴۰۰ متر مربع مساحت دارد، با حضور قاريان و فعالان قرآني كشور عراق و ايران برگزار مي‌شود.
بهشتي‌پور افزود: برنامه‌هاي سخنراني نيز با حضور حجت‌الاسلام فرحزاد، رحيم‌پور ازغدي و مداحي با حضور مداحان برجسته مانند آقايان ميرداماد، سلحشور، حيدرزاده، حسين‌نژاد و ديگر مداحان برگزار مي‌شود.
وي تصريح كرد: يكي از اتفاقات فرهنگي در اين موكب زيارت مجازي و سه بعدي امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و برنامه‌هاي نمايشي اربعين است كه در غرفه زيارت مجازي رقم مي‌خورد. عهدنامه اربعين
بهشتي‌پور يكي ديگر از برنامه‌هاي فرهنگي موكب آستان مقدس قم را اجراي طرح عهدنامه اربعين براي دومين سال متوالي با توزيع ۱۲هزار برگه ميان زائران عنوان كرد و گفت: طرح عهدنامه اربعين با هدف ايجاد يك اثر ماندگار از اربعين در سبك زندگي زائرين اربعين سيدالشهدا(ع) در اين موكب اجرا مي‌شود.
وي افزود: زائران مسير پياده‌روي اربعين حسيني براي شركت در اين طرح مي‌توانند در ساعات برپايي نماز جماعت ظهر و عصر يا مغرب و عشاء با مراجعه به خادمان فرهنگي موكب حضرت برگه‌هاي عهدنامه را دريافت كرده و در خلوت خود كه يك فضاي معنوي است، عهدنامه را تكميل كنند.
پاسخ چندزبانه به مسائل شرعي
بهشتي‌پور افزود:‌ پاسخ به مسائل شرعي به زبان‌هاي مختلف از جمله زبان عربي، اردو، انگليسي و آذري توسط خادمان سه كاروان با عنوان كاروان سفيران كريمه از ۵۰۰ موكب ايراني و عراقي بازديد به عمل آورده و پرچم متبرك آستان مقدس حضرت معصومه(س) را به اين موكب‌ها هديه مي‌دهند. بهشتي‌پور با اشاره به ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي موكب آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: برنامه‌هاي ويژه كودك و نوجوان در غرفه كودك موكب آستان مقدس قم ارائه مي‌شود.
ايستگاه‌هاي صلواتي
بهشتي‌پور با بيان برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي به عنوان خدمات رفاهي اين موكب گفت: در ايستگاه‌هاي صلواتي، كيك تازه، سوهان، چايي و دمنوش به زائران ارائه مي‌شود و روزانه به صورت ميانگين در اين موكب نزديك به ۳۰۰ كيلوگرم سوهان پخت و در ميان زائران توزيع مي‌شود.
همچنين خادمان افتخاري آستان مقدس حضرت معصومه(س) روزانه پنج تا هشت هزار نان لواش پخت و همراه با غذاهاي مختلف ميان زائران اربعين حسيني در مسير پياده‌روي توزيع مي‌كنند.
وي افزود: پذيرايي غذا در سه نوبت به بيش از ده هزار نفر زائر نيز در اين ايستگاه‌ها ارائه مي‌شود و اسكان شبانه‌روزي زائران نيز بخشي از اين خدمات است. خدمات جانبي
بهشتي‌پور تصريح كرد: خدمات جنبي موكب مواردي همچون برپايي آرايشگاه به مدت ۱۲ ساعت در روز، خياط‌خانه براي دوخت و دوز لباس زائرين، واكس صلواتي، خدمات ارتباط تلفني با ايران به صورت رايگان، اينترنت واي فاي و برپايي نانوايي براي طبخ نان گرم است، همچنين در موكب اخبار ايران را در كمترين زمان در اختيار زائرين قرار مي‌دهيم. استقبال باشكوه زائران
بهشتي‌پور با اشاره به ميزان بالاي استقبال باشكوه زائران از برنامه‌هاي قرآني گفت: دوستداران قرآن و اهل بيت‌(ع) از برنامه‌هاي قرآني به ويژه تلاوت اذانگاهي قرآن كريم با صوت زيباي آقاي عبدالهي، از قاريان مشهور كشور استقبال زيادي مي‌كنند و نماز جماعت نيز با حضور گسترده زائران برگزار مي‌شود/.




نظرات کاربران