کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا

کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا

برادر شهید دکتر غضنفر رکن‌آبادی سفیر شهید منا ، اظهار داشت: کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین گام اول در ساختن مسیری سبز و پاک است که به یاد دو تن از شهدای منا و به امید اینکه این کار هرساله تکرار شود انجام می‌شود تا طی سال‌های آینده بتوانیم با ریزگردها خداحافظی کنیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ساعت به اربعين حسيني(ع) نزديك و نزديك‌تر مي‌شود و دلدادگان سالار شهيدان دل‌هايشان را به سمت مغناطيسي‌ترين نقطه عالم روانه كرده‌اند تا دوباره جمع كربلايي‌ها جمع ‌شود.
چند روزي است عاشقان، ياران و دوستداران حسين (ع) در مسير پياده‌روي اربعين حضور پيدا كرده‌اند و صحنه‌هاي دلدادگي‌شان به ارباب را لحظه به لحظه پُرشورتر مي‌كنند.
هرساله مسير پياده‌روي اربعين درحالي شلوغ‌تر و پُرجمعيت‌تر مي‌شود كه سازمان هواشناسي كشورمان مدام درباره وقوع پديده گردوغبار در عراق هشدار مي‌دهد و از زائران مي‌خواهد كمتر در مسير جريان باد و ريزگردها قرار بگيرند. در واقع "گردوغبار" مهمان ناخوانده‌اي است كه سال‌هاست كُنج ايران و عراق لانه كرده و هر از گاهي نفس مردم خوزستان‌ و عراق را بند مي‌آورد.
عده‌اي از زائران كه امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته پا در مسير عاشقي و عرض ارادت به سالار شهيدان گذاشته‌اند، جمعي از خانواده‌هاي شهداي منا هستند. برخي از اين عزيزان، امسال دست به كار باارزشي زدند كه بيان آن خالي از لطف نيست: "كاشت نهال در مسير پياده‌روي اربعين به ياد شهداي منا"
مرتضي ركن‌آبادي، برادر شهيد دكتر غضنفر ركن‌آبادي سفير شهيد منا، پيش از عزيمت به كربلا در مصاحبه‌اي با طنين ياس گفت: در چارچوب اطاعت‌ها و حمايت‌هاي هميشگي از فرامين مقام معظم رهبري به‌عنوان كوچكترين عضو خانواده شهداي منا در جمهوري اسلامي ايران، در اين سفر كه به نيابت از برادر بزرگوارم صورت گرفته است تصميم گرفتم تا با كاشت نهال در مسير پياده‌روي اربعين گام اول در ساختن مسيري سبز و پاك برداشته باشم.
امسال در مسير پياده‌روي اربعين، خانواده‌هاي شهداي منا آغازگر اين فرهنگ هستند و اگر تا سال آينده حداقل هر زائر ايراني يك نهال بكارد، كل مسير سبز مي‌شود و با ريزگردها، اين ميهمان ناخوانده از كشور عراق تا 2 يا 3 سال آينده مي‌توان خداحافظي كرد.
مرتضي ركن‌آبادي، با اشاره به اينكه در قدم اول، دو نهال به ياد شهيد دكتر غضنفر ركن‌آبادي و شهيد حميدرضا حسيني خبرنگار شهيد شبكه خبر كاشته مي‌شود، گفت: اميدوارم با ادامه اين حركت و كاشت نهال از سوي تمامي زائران به ياد شهدا و ديگر مسافران آسماني، پديده گرد و خاك كه يكي از معضلات كشورهاي منطقه است به‌زودي با بكارگيري تفكر عاشورايي ريشه‌كن شود.


| شناسه مطلب: 71560




اربعين منا



نظرات کاربران