هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست

هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: هیچ بیماری نگران کننده ای برای زائران در عراق وجود ندارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيد علي مرعشي بامداد چهارشنبه در گفت وگوي با ايرنا در نجف، افزود: 31 درمانگاه فعال هلال احمر در عراق روزانه بيش از 50 هزار نفر از زائران را ويزيت مي كنند، ولي ويزيت اين تعداد بيمار در مقابل 20 ميليون نفر جمعيت زائر موجود در عراق ناچيز است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر بيماري گوارش هيچ تهديدي نيست ولي هميشه توصيه ها اين است كه زائران به خصوص زائران ايراني موارد بهداشتي را رعايت كنند و حتما از آب بسته بندي استفاده كنند.
او ادامه داد: بيشترين موارد بيماري ها در درمانگاه هاي هلال احمر به ترتيب بيماري هاي تنفسي ناشي از سرما خوردگي و سرفه، گوارشي، گرفتگي عضلات و مسايل استخواني ناشي از راهپيمايي طولاني است.
مرعشي اضافه كرد: در بيماري هاي گوارشي هم بحث جابجايي آب و هوا، تغذيه و مسايل ديگر تاثير گذار است كه زائران در هر شرايط بايد موارد لازم را رعايت كنند.
وي گفت: بيمارستان هاي كربلا، نجف، كوفه، حله و كاظمين بيمارستان هايي هستند كه براي بستري بيماران ايراني و اعزام به كشور از آنها استفاده مي شوند.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر ايران افزود: تاكنون 75 بيمار از طريق اين بيمارستا ن ها و با آمبولانس به ايران اعزام شده اند كه به ترتيب بيماران قلبي، تنفسي، شكستگي استخوان و بيماري گوارشي بوده اند.
او يادآوري كرد: در بيمارستانها و مراكز درماني الحسين، السفير و الفرات عراق پزشكان ايراني مستقر هستند تا بيماران با مشكل ارتباط كلامي مواجه نشوند و روند درمان سريعتر انجام شود.
وي درخصوص دليل زود اعزام شدن بيماران به ايران گفت: اين موضوع به اين خاطر است كه بيمارستان ها خالي و ظرفيت ارايه خدمات مداوم را به ديگر زائران بيمار را داشته باشند.
مرعشي اضافه كرد: در اين بيمارستان ها كليه امكانات از جمله تخت، دارو و ديگر امكانات فراهم شده است.
طبق آمارهاي اعلامي براي 2 ميليون و 400هزار نفر زائر ايراني ويزاي عراق صادر شده كه حدود يك ميليون و 700 زائر ايراني در عراق هستند.


| شناسه مطلب: 71567




سلامت اربعين پزشكي



نظرات کاربران