دیدار آیت الله مدرسی با اعضای کمیته فرهنگی اربعین دیدار آیت الله مدرسی با اعضای کمیته فرهنگی اربعین دیدار آیت الله مدرسی با اعضای کمیته فرهنگی اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار آیت الله مدرسی با اعضای کمیته فرهنگی اربعین دیدار آیت الله مدرسی با اعضای کمیته فرهنگی اربعین دیدار آیت الله مدرسی با اعضای کمیته فرهنگی اربعین دیدار آیت الله مدرسی با اعضای کمیته فرهنگی اربعین دیدار آیت الله مدرسی با اعضای کمیته فرهنگی اربعین

دیدار آیت الله مدرسی با اعضای کمیته فرهنگی اربعین

آیت الله سیدهادی مدرسی از علمای حوزه علمیه عراق در دیدار اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از برنامه های فرهنگی ایران در مراسم اربعین حسینی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، آيت الله سيدهادي مدرسي از علماي حوزه علميه عراق در ديدار اعضاي كميته فرهنگي و آموزشي اربعين از برنامه هاي فرهنگي ايران در مراسم اربعين حسيني تقدير كرد.
وي حضور زائران را در اجتماع عظيم اربعين حسيني بي نظير توصيف كرد و اظهار داشت: اربعين هميشه شيريني ها زيادي را به مردم عراق هديه كرده است كه پيروزي هاي پياپي و نابودي داعش از عراق از جمله اين شيرين هاست كه خداوند به اين كشور و مردم ارزاني داشته است.
آيت الله مدرسي تصريح كرد: اربعين حسيني در همه مردم تحول ايجاد كرده است و امروز از سراسر جهان و قوميت ها و مذاهب مختلف در اين اجتماع شركت مي كنند كه در جهان نظير آن را نمي توان يافت و اين ها همه بركت وجود مبارك حضرت سيدالشهدا عليه السلام است و بايد قدردان چنين فرصتي باشيم.
وي تاكيد كرد: اربعين از ابعاد مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي و علمي در جهان اسلام تاثير گذاشته است و هنوز ما نتوانسته ايم بخش كوچكي از اين عظمت را بشناسيم و سال ها نياز است تا براي شناخت درست اربعين تلاش و آن را به جهانيان معرفي كنيم.
اين عالم عراقي تصريح كرد: امروز سفره با بركت حضرت سيدالشهدا عليه السلام در كربلاي معلا برپا شده است و همه از خان بركت ايشان استفاده مي كنند.
وي ادامه داد: با گذشت 1400 سال از واقعه عاشورا، اما همچنان مردم عشق و ارادت شان به اهل بيت عليهم اسلام بيشتر مي شود.
در اين ديدار كه حجج الاسلام اباذري، رايزن فرهنگي ايران در بغداد، حميد احمدي، رييس كميته فرهنگي اربعين، نجف نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري و شماري از مسوولان ايراني حضور داشتند، هر يك به صورت جداگانه گزارشي از برنامه هاي فرهنگي اربعين ارائه كردند.




نظرات کاربران