واکاوی مفهوم حزب الله و شاخصه های آن واکاوی مفهوم حزب الله و شاخصه های آن واکاوی مفهوم حزب الله و شاخصه های آن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واکاوی مفهوم حزب الله و شاخصه های آن واکاوی مفهوم حزب الله و شاخصه های آن واکاوی مفهوم حزب الله و شاخصه های آن واکاوی مفهوم حزب الله و شاخصه های آن واکاوی مفهوم حزب الله و شاخصه های آن

واکاوی مفهوم حزب الله و شاخصه های آن

حجت الاسلام والمسلمین ««محمود ابوالقاسمی» استاد اخلاق در تببین مفهوم حزب اللهی بودن گفت: کسی که خود را وقف و تحت اراده خدا قرار دهد، حزب الله و همان 72 نفر شهدای کربلا هستند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌ حجت الاسلام والمسلمين محمود ابوالقاسمي، استاد اخلاق در شب هفدهم صفر در جمع زائران ايراني در موكب حسينيه قمي ها در كربلاي معلي در سخنراني خود به بحث شكرگذاري و جايگاه آن پرداخت و گفت: شكر يعني اهميت دادن و كفر به معناي پوشاندن يا بي اعتنا بودن است و كفر و شكر مقابل هم هستند. ‌
وي ادامه داد: شاكر مومن مي شود؛ چرا كه به نعمت و خالق نعمت احترام و ايمان پيدا مي كند. شياطين تلاش مي كنند كه از تمام جهات به انسان حمله كنند تا مردم شكرگذاري نكنند.
ابوالقاسمي نشستن در مجلس امام حسين(ع) را شكر نعمت دانست و يادآور شد: ارزش و احترام به اباعبدالله(ع) احترام به خداست.
اين استاد اخلاق در بخش دوم سخنراني خود به تعريف و تبيين مفهوم حزب الله و شاخصه هاي آن پرداخت و گفت: در قرآن درباره حزب الله در 2 سوره مجادله و مائده، سخن به ميان آمده است.
وي افزود: حزب الله گروه و جمعيتي است كه به شيعه امام نيز اطلاق مي‌شود. در اربعين نيز ما در حال تشكيل جمعيتي هستيم كه پر از حزب اللهي است.
ابوالقاسمي در تببين شاخصه هاي حزب اللهي بودن گفت: كسي كه مال خدا باشد و خود را وقف و تحت اراده خدا قرار دهد، حزب الله است. حزب الله همان 72 نفر شهداي كربلا هستند.
اين استاد اخلاق حزب اللهي ها را «هم المفلحون» و «هم الغالبون» دانست و اظهار كرد: مفلحون كساني هستند كه از درون رشد كرده و اهل فلاح هستند. در عالم بيرون هم جزء الغالبون هستند و كسي نمي تواند بر آن ها غلبه كند.
ابوالقاسمي حزب الله را بندگان خالص خدا دانست كه ايمان قوي دارند و تاكيد كرد: اين گروه در زمان ظهور امام زمان(ع) ايشان را ياري خواهند كرد.




نظرات کاربران