هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است

هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر پژوهشگر و نویسنده مذهبی تغییردادن نگاه انسان را مورد توجه اهل بیت دانست و با اشاره به شرایط رشد انسان ، اظهار داشت: انسان هایی که به غیر خدا تکیه کنند قدر و منزلت خود را ازدست می دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعين، حجت الاسلام والمسلمين محمد رضا رنجبر پژوهشگر مذهبي كه درشب هفدهم صفر در جمع زائران ايراني در موكب احباب الرضا (ع) در كربلاي معلي سخن ميگفت با تبيين چگونگي رشد يافتن درمكتب امام حسين (ع) ، تحمل مرارت و سختي ها را براي رشد ضروري خواند و افزود: رسيدن به مقام انساني بدون سختي ، بلا و مصيبت امكان پذير نيست.
اين محقق ونويسنده مذهبي با اشاره به اينكه مصيبت ها ، سختي ها و رنج ها نعمت هاي الهي بشمار مي روند، گفت: فرق ما با اهل بيت اين است كه ما با مصيبت ها و رنج ها ناقص هايي هستيم كه كامل مي شويم ولي اهل بيت كامل هايي هستند كه ظاهر و شكفته مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين رنجبر تصريح كرد: در وجود ائمه استعدادها و ويژگي هايي است كه جز با مصيبت و بلا پديدار نمي شود.
وي با تاكيد بر اينكه هنر اهل بيت عوض كردن نگاه انسان است ، افزود: با عوض شدن نگاه ، احساس نيز عوض مي شود و با اين تغيير، حال انسان بهتر مي شود ، لذا اهل بيت با نگاه انسان كار دارند.
اين پژوهشگر مذهبي سپس به قرارگرفتن حر در مسير امام حسين (ع) اشاره كرد وافزود: اگر حر كنار سيدالشهداء قرار نمي گرفت و ايشان را آزار و اذيت نمي كرد گذشت امام حسين تجلي و بروز پيدا نمي يافت ، اين گذشت و چنين رفتارهايي امام حسين را سيد الشهداء كرد.
وي درادامه با استناد به روايات ، ثواب زيارت امام حسين را برشمرد و با اشاره به فضيلت حج و پاداش يك حاجي اظهار داشت: پاداش حج زيارت امام شهيدان ارزش و قيمت ديگري دارد.
وي با اشاره به شرايط استجابت دعا در زير قبه امام حسين (ع) ، تاكيد كرد: زيارت سيد الشهداء ريشه در عشق دارد و بهمين دليل قيمتي و با ارزش مي شود.




نظرات کاربران