حضور میلیونی مردم در اربعین، پیام جدی به توطئه در منطقه است حضور میلیونی مردم در اربعین، پیام جدی به توطئه در منطقه است حضور میلیونی مردم در اربعین، پیام جدی به توطئه در منطقه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور میلیونی مردم در اربعین، پیام جدی به توطئه در منطقه است حضور میلیونی مردم در اربعین، پیام جدی به توطئه در منطقه است حضور میلیونی مردم در اربعین، پیام جدی به توطئه در منطقه است حضور میلیونی مردم در اربعین، پیام جدی به توطئه در منطقه است حضور میلیونی مردم در اربعین، پیام جدی به توطئه در منطقه است

حضور میلیونی مردم در اربعین، پیام جدی به توطئه در منطقه است

رییس‌‌جمهور حضور میلیونی مردم در اربعین را پیام جدی به توطئه در منطقه دانست و گفت: قدرت‌های بزرگ به دنبال ایجاد شکاف در بین ملت‌ها و کشورهای منطقه بوده‌اند و امیدوارم حاکمان برخی کشورهای منطقه با درک این واقعیت، در مسیر وحدت و همگرایی ملت‌های منطقه قرار بگیرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيأت دولت، با گراميداشت فرا رسيدن ايام اربعين حسيني(ع)، اظهارداشت: در سال‌هاي اخير شور و شوق مردم ايران و همچنين ساير كشورهاي مسلمان نسبت به اين مراسم سال به سال بيشتر شده است و توجهات جهاني را به خود جلب كرده است و اساس اين مراسم به عشق مردم مسلمان به امام حسين(ع) و خاندان رسالت مربوط مي‌شود كه پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) نسبت به آن توصيه داشته‌اند.
رييس جمهوري خاطرنشان كرد: پيامبر اسلام(ص) توصيه فرمودند كه دو گوهر گرانبهاي كتاب خدا و راه و روش و سيره اهل بيت(ع) را ميان مردم به امانت مي‌گذارند و بي‌ترديد هر كس در اين مسير حركت كند، گمراه نخواهد شد.
روحاني افزود: مظهر عشق و علاقه ما به قرآن، ماه رمضان است و رابطه ما با اهل بيت(ع) نيز همه روزهايي است كه به خاندان رسالت تعلق دارد كه در اين ايام دو روز از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. در روايات مختلف تأكيد شده كه بعضي از حوادث آنچنان مهم هستند كه عرش خدا را به لرزه در مي‌آورد. يكي از اين ايام روز عاشورا است كه در آن امام حسين(ع) و فرزندان و اهل بيت‌شان(ع) خالصانه در راه خدا به شهادت رسيدند و در اين راستا ابا عبدالله الحسين(ع) از انجام فرمان الهي ابراز رضايت و خشنودي مي‌كنند. بي‌ترديد عاشورا ماندگار شده و روز به روز عظمت آن بيشتر خواهد شد.
رييس جمهوري با بيان اينكه روز ديگري كه بر اهميت آن تأكيد شده ايام اربعين حسيني(ع) است، گفت: در اين روز اصحاب و خاندان امام حسين(ع) از سفر سنگين اسارت به سرزمين كربلا بازمي‌گردند و اولين زائران ابا عبدالله الحسين(ع) در روز اربعين در كنار مزار آن حضرت قرار گرفتند كه از آن جمع مي‌توان به حضرت زينب(س)، امام سجاد(ع) و جابر بن عبدالله، پيرمرد صحابه پيامبر(ص) اشاره كرد كه با ذكر حبيبي يا حسين(ع) دل‌ها را برانگيخت. آن روز هم عرش خدا يكبار ديگر به لرزه درآمد و روز عاشورا را درباره در ديدگاه آنان مجسم كرد.
روحاني گفت: در روايات از زيارت اربعين به عنوان پيروي از راه حسين(ع) و فرزندان ايشان نام برده شده است و به همين دليل بر زيارت اربعين ابا عبدالله(ع) تأكيد شده است.
رييس جمهوري افزود: مراسم اربعين قرن‌ها، جريان داشته و پيش از تسلط بعثي‌ها در عراق، اربعين شكوه زيادي داشت و در سال‌هاي اخير نيز اين مراسم شكوه فوق‌العاده‌اي پيدا كرده است.
روحاني با بيان اينكه مراسم اربعين از لحاظ سياسي و منطقه‌اي نيز از اهميت بسيار زيادي برخوردار است، گفت: در روز اربعين جمعيت چند ميليون نفري، كه شايد اجتماع چنين جمعيتي در تاريخ كم‌نظير و بي‌نظير باشد با شكوه و عظمت فراوان براي احترام به سالار شهيدان در كربلا جمع مي‌شوند و اين در حقيقت احترام به آزادي، آزادگي، ‌ايثار و راه شهادت است.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد: از دولت و ملت عراق، بخاطر ميهمان‌نوازي‌شان در اين ايام صميمانه تشكر مي‌كنم و از ملت بزرگ ايران نيز بخاطر اهميتي كه براي اين روز قايل هستند، سپاسگزارم. ملت ايران نشان دادند كه عاشق اهل بيت(ع) هستند و اين عشق نجات‌دهنده و هدايتگر است.
روحاني با اشاره به بسيج تمام دستگاه‌ها براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر مراسم اربعين، اظهار داشت: از همه مردم و گروه‌هاي مردمي و دستگاه‌هاي مختلف كه براي خدمتگزاري به زائران امام حسين(ع) وارد عرصه شده‌اند، تشكر مي‌كنم. بويژه وزارتخانه‌هاي راه، آموزش و پرورش و امور خارجه، استانداري‌ها و مقامات محلي، نيروهاي مسلح، اعم از سپاه، بسيج، ارتش و نيروي انتظامي، وزارت بهداشت، صدا و سيما و تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها كه براي برگزاري اين مراسم تلاش‌هاي بي‌وقفه‌اي انجام دادند.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد: تلاش براي برگزاري اين مراسم به غير از اجر معنوي، از لحاظ سياسي و منطقه‌اي نيز اهميت بسيار زيادي دارد.




نظرات کاربران