همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا ادامه یافت همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا ادامه یافت همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا ادامه یافت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا ادامه یافت همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا ادامه یافت همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا ادامه یافت همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا ادامه یافت همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا ادامه یافت

همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا ادامه یافت

همایش علمی و بین المللی اربعین به همت ستاد فرهنگی آموزشی اربعین با حضور دهها نفر از اندیشمندان و اساتید دانشگاهی کشورهای مختلف امروز در هتل جواهر کربلا ادامه یافت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دومين روز اين همايش به محور اربعين و مقاومت اسلامي اختصاص دارد و شركت كنندگان در موضوع هاي ظرفيت اربعين و احيا و تقويت گفتمان مقاومت، نقش بانوان و خانواده در گفتمان مقاومت اسلامي و نقش مرجعيت ديني در تقويت فرهنگ مقاومت اسلامي سخنراني خواهند مي كنند.
در آغاز نشست امروز حجت الاسلام اباذري رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق در موضوع مشتركات مردم ايران و عراق و دشمنان مشترك دو كشور سخن گفت و از رژيم صهيونيستي بعنوان دشمن مشترك دو كشور ياد كرد.
وي گفت: رژيم صيونيستي اخيرا توطئه تقسيم عراق را در سر مي پروراند ولي گفتمان مقاومت اجازه نداد عراق تجزيه شود.
بر پايه اين گزارش، درنشست امروز شخصيت هاي علمي و دانشگاهي از انگلستان، اندونزي ، آلمان، نروژ ، عراق ، بحرين ، يمن ، لبنان و ايران به ارائه ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود درموضوع محور اربعين و مقاومت اسلامي خواهند پرداخت.
در نخستين روزهمايش علمي و بين‌المللي اربعين با موضوع وحدت اسلامي علامه سيدظهير الحسن نقوي از آمريكا ، دكتر راشد از بحرين، شيخ عريس از آفريقاي جنوبي، ابوجهاد از آمريكا، عبدالله البيتي از كنيا و حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني از ايران سخنراني كردند.
اين انديشمندان در سخنان خود برلزوم تبيين اهداف امام حسين(ع) و اربعين،‌ ضرورت واكاوي همگرايي دانشمندان و انديشمندان جهان در راستاي همگرايي امت‌هاي اسلامي،‌ حركت در مسير وحدت اسلامي و تاثيرگذاري اربعين حسيني بر پيوند ملت‌هاي مسلمان و تقويت جريان عظيم اربعين حسيني تاكيد كردند.




نظرات کاربران