اربعین الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان اربعین الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان اربعین الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اربعین الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان اربعین الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان اربعین الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان اربعین الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان اربعین الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان

اربعین الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان

سخنرانان همایش علمی بین المللی اربعین با اشاره به فراگیر شدن مراسم اربعین تصریح کردند : اربعین به الگویی حقیقی و عینی برای جهانیان تبدیل شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام «نجف سعيد» رئيس موسسه امام خميني در كشور لبنان از جمله سخنرانان نشست امروزهمايش علمي بين‌المللي اربعين بود كه با اشاره به حضور ميليون ها عاشق و دلداده اباعبدالله الحسين(ع درحماسه پياده روي اربعين، خاطرنشان كرد: بدون شك اين اجتماع ميليوني در عالم وجود بي نظير و جهان امروز از درك فلسفه آن عاجز مانده است.
وي با اشاره به عظمت حضور عاشقان امام حسين (ع) دراين مراسم گفت: عشق به ابا عبدالله با حب و بصيرت همراه است و بدون شك ادامه راه سيدالشهداء معاني و مفاهيم بسياري دارد كه بايد آن را درك كرد و بكار گرفت.
اين انديشمند لبناني با اشاره به اهميت پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) در عصر حاضر و تاثيرگذاري آن در جهان امروز، تاكيد كرد: امروزه انصار امام حسين (ع) به گونه اي جديد در جهان ظاهر شده اند و درمقابل همه طواغيت بدون اين كه ترسي از خود نشان بدهند، ايستاده اند.
نجف سعيد با اشاره به تاثير قيام اباعبدالله الحسين در ميان ملت هاي مختلف، افزود: راهپيمايي اربعين حركتي مردمي و خودجوش است و براي راه انداختن آن كسي پولي هزينه نمي كند، اين مراسم به نمادي براي مردم لبنان، سوريه، عراق ، يمن و... تبديل شده است.
وي افزود: مراسم اربعين را مي توان به حركتي جهاني تبديل كرد لذا بايد از اين فرصت تاريخي استفاده و امكانات لازم را براي گسترش آن مهيا كرد.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد: نهضت فراگير اربعين در جهان امروز قدرت مسلمانان را به جهانيان نشان دهد.
سيدعبدالهادي رئيس سنديكاي عشايرعراق‌، سوريه و لبنان، نيز ديگر سخنران اين نشست بود كه در باره ابعاد مردمي و اجتماعي همايش بين المللي اربعين سخن گفت.
وي به نقش مردم ايران در راهپيمايي اربعين اشاره و تاكيد كرد : ابعاد مختلف نهضت اربعين با شكل گرفتن تجمع ميليوني زائران حسيني براي جهانيان درحال آشكار شدن است و درميان زائران مسئولان رده بالاي كشورهاي مختلف حضور مي يابند و به محبان اباعبدالله خدمت مي كنند.
سيدعبدالهادي با اشاره به اينكه درصورت لغو رواديد بيشتر مردم ايران در مراسم اربعين شركت خواهند كرد، اظهار داشت: راهپيمايي بزرگ اربعين نه تنها باعث ترس آمريكا و رژيم صهيونيستي بلكه موجب وحشت ديكتاتورهاي عرب شده است.
يعقوب توكلي پژوهشگرايراني نيز درجمع انديشمندان و اساتيد دانشگاههاي مختلف درباره رويكردهاي در تضاد با گفتمان انقلاب اسلامي درمنطقه خاورميانه سخن گفت و اظهار داشت: رژيم صهيونيستي، وهابيت و رويكردهاي ناسيوناليستي افراطي، جبهه مخالف انقلاب اسلامي را ترويج مي كنند.
وي زمينه ظهورجريان هاي مقاومت در منطقه را يادآور شد و گفت: سال 1982 ميلادي با تجاوز رژيم صهيونيستي به لبنان جريان جديدي ظهور و بروز پيدا كرد و جوانان لبناني با استفاده از منطق عاشورايي در برابر رژيم صهيونيستي صف كشيدند و بر اين اساس رويكرد جديدي در منطقه شكل گرفت كه بسيار نقش و اهميت دارد.
توكلي درادامه وحدت شكل گرفته در مراسم اربعين را فرصتي ارزشمند دانست و اظهار كرد: اين وحدت نشات گرفته ازمنش ومشي امام حسين (ع) و حضرت زينب كبري (س) است؛‌ به اين معني كه همچون سيدالشهداء مظلومانه به شهادت مي رسيم و مانند حضرت زينب پيرو راه امام حسين خواهيم بود.
وي با بيان اينكه دشمنان تلاش دارند با تبليغات سوء عليه اتحاد عظيم شكل گرفته دراربعين ، از آن براي تحريك جهانيان عليه مسلمانان استفاده كنند، اظهار داشت : بايد براي خنثي كردن اين توطئه، همدلي و تعامل را محور فعاليت هاي خود قرار داده و با كنارگذاشتن مناقشات، به تقويت وحدت اولويت دهيم.
وي تصريح كرد: گروه هاي مقاومت دركنار هم مي توانند جمعيتي را با زبان و گفتمان واحد شكل دهند و دشمنان را مايوس كنند.
برپايه اين گزارش ، همايش علمي بين‌المللي اربعين حسيني با محور اربعين و مقاومت، امروز درهتل جواهر كربلا به كار خود پايان داد.




نظرات کاربران