صحن و سرای رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم شد صحن و سرای رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم شد صحن و سرای رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صحن و سرای رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم شد صحن و سرای رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم شد صحن و سرای رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم شد صحن و سرای رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم شد صحن و سرای رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم شد

صحن و سرای رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم شد

با فرا رسیدن شب شهادت امام رضا(ع) بر سراسر جهان تشیع و به‌ویژه بر پایتخت معنوی ایران اسلامی و حرم مطهر رضوی اندوه و غم سایه گسترده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، از قبل از غروب، صداي سنج و زنجير در سراسر مشهد مقدس شنيده مي‌شود و دسته‌هاي متعدد عزاداري در حال حركت به سوي حرم منور رضوي هستند تا آيين عزاداري شب شهادت ثامن الائمه(ع) را در بارگاه امام هشتم شيعيان به پا دارند.
خيابان‌هاي منتهي به بارگاه رضوي مملو از جمعيت زائران و مجاوراني است كه يا در دسته‌هاي عزاداري در حال سينه‌زني و زنجيرزني هستند يا در صفوف متحدالشكل و مرتب به سمت بارگاه رضوي حركت مي¬كنند.
نواي محزون و دل‌نشين مداحان و ذاكران در صحن و سراي رضوي طنين افكنده و نه‌ تنها جمعيت ميليوني حاضر در صحن‌ها و بست‌هاي حرم مطهر ثامن‌الائمه را به خروش در آورده، بلكه دل ده‌ها ميليون عاشق و دلداده را كه قلب‌هاي خود را از طريق رسانه ملي روانه زيارت امام خورشيد كرده‌اند نيز لرزانده است.
مراسم عزاداري در حرم مطهر رضوي از ساعت 15 شروع شد و بعد از نماز مغرب و عشاء به اوج خود رسيد و مراسم سنتي خطبه خواني با حضور خدام و عموم زائران در صحن انقلاب اسلامي برپا گرديد.
در هر خيابان و كوچه‎اي كه منتهي به حرم رضوي مي‎شود، پرچم‎هاي عزاداري به اهتزاز درآمده و صداي بر هم كوبيدن طبل از ميان هيئت‌ها، خبر مصيبت وارده را فرياد مي‌زند.
صحن و سراي بارگاه منور رضوي در سوگ اين مصيبت سياه‌پوش است و بار ديگر دل شيعيان با ذكر مصائب مظلوميت خاندان اهل‌‌بيت عصمت و طهارت(ع) داغدار شد.
در گوشه و كنار صحن‏‎هاي حرم مطهر امام رضا(ع) برخي از هيئات مذهبي قرار عاشقي گذاشته و به شكل منسجم و واحد با زبان و لحجه‎هاي مختلف در حال روضه خواني و سينه زني هستند.


| شناسه مطلب: 71771




مشهد امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران