رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن

رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن


در یکی از برنامه‌های شبکه قرآن از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در شبکه قرآن رونمایی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج و به نقل از روابط عمومي شبكه قرآن و معارف سيما، احمد ابراهيمي، مستند ساز و پژوهشگر با حضور در برنامه بيت‌النبي شبكه قرآن و معارف سيما به از تصوير ضريح ائمه مدفون در بقيع رونمايي كرد.
اين مستند ساز گفت : حدود ۱۰ سال كه بر روي نزديك به ۳ هزار سند تاريخي از كشورهاي مختلف از جمله ايران ، تركيه و عراق در رابطه با زواياي مختلف قبرستان بقيع كار كرده‌ايم.
ابراهيمي تصوير منتشر شده در فضاي مجازي منتصب به ضريح ائمه بقيع را جعلي خواند و بيان كرد: اين تصوير مربوط به يكي از اماكن شبيه سازي شده در كراچي پاكستان مي باشد كه مردم آنجا با توجه به رسم و رسوم خود آن را ضريح را شبيه سازي كرده و ستايش مي‌كنند.

او در ادامه از تصوير واقعي ضريح ائمه بقيع بر روي آنتن زنده رونمايي كرد و گفت: اين تصوير در سال ۱۳۱۰ هجري قمري مصادف با ۱۲۷۲ شمسي توسط ارنست هولتسر آلماني در بازار اصفهان گرفته شده است. اين ضريح توسط هنرمندان اصفهاني در سال ۱۸۹۳ ميلادي ساخته و ۱۰ سال بعد توسط ايراني ها به مدينه منتقل و نصب گرديد كه متاسفانه پس از حدود ۲۴ سال و همزمان با تخريب بقيع اين ضريح نيز تخريب شد.


| شناسه مطلب: 71790




بقيع



نظرات کاربران