اجرای هزار برنامه قرآنی در مسیر نجف به کربلا اجرای هزار برنامه قرآنی در مسیر نجف به کربلا اجرای هزار برنامه قرآنی در مسیر نجف به کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجرای هزار برنامه قرآنی در مسیر نجف به کربلا اجرای هزار برنامه قرآنی در مسیر نجف به کربلا اجرای هزار برنامه قرآنی در مسیر نجف به کربلا اجرای هزار برنامه قرآنی در مسیر نجف به کربلا اجرای هزار برنامه قرآنی در مسیر نجف به کربلا

اجرای هزار برنامه قرآنی در مسیر نجف به کربلا

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین از اجرای بیش از هزار برنامه قرآنی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از اتحاديه تشكل هاي قرآن و عترت كشور، سيدمحمد موجاني با اشاره به اهداف حضور كاروان نور در راهپيمايي اربعين حسيني گفت: هدف از طراحي برنامه‌هاي قرآني بين مسير راهپيمايي اربعين حسيني براي زائران، طنين‌انداز شدن آواي ملكوتي قرآن بود كه با مديريت و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق اين موضوع انجام شد و به كميت‌هاي مورد نظر دست يافته و موفق به برپايي 350 محفل قرآني در شهر‌هاي نجف اشرف، كربلاي معلي، سامرا و كاظمين و ديگر محل و موكب‌ها شديم.
وي افزود: با توجه به برنامه‌هايي همانند كرسي‌هاي اذانگاهي، قرائت قرآن، تواشيح، اجراي دو تلاوت در محفل قرآني كه در كنار محافل بر پا شد در واقع افزون بر يك هزار برنامه قرآني در اربعين برگزار شد و به هدف از پيش تعيين شده دست يافتيم.
موجاني اضافه كرد: امسال اعضاي كاروان نور متشكل از قاريان ممتاز و منتخب كشوري و گروه‌هاي منتخب تواشيح موفق به اجراي برنامه‌هاي شايسته‌اي در‌خور زائران اربعين حسيني شد كه نسبت به سال گذشته در همه حوزه ها رشد كرده بود.
وي از پياده‌روي اربعين به عنوان بزرگترين رژه سياسي شيعيان و مسلمانان ياد كرد و گفت: اين پياده‌روي آثار بسيار وزين و ارزشمندي در سال‌هاي اخير داشته و مقام معظم رهبري نسبت به اهتمام به اين امر توصيه‌هايي داشته‌اند و ما نيز تلاش كرده‌ايم تا در حوزه فرهنگسازي و خصوصاً فرهنگ قرآني فعاليت‌هايي داشته باشيم.
دبير كارگروه قرآني كميته فرهنگي آموزشي اربعين افزود: در سال گذشته، اعضاي كاروان نور متشكل از 40 نفر از قاريان و گروه‌هاي تواشيح بودند كه با توجه به درخواست ستاد اربعين، اين ظرفيت امسال به 70 نفر افزايش يافت كه اين تعداد با بيش از 80 درصد افزايش همراه بود.
موجاني با اشاره به همكاري آستان قدس رضوي در برگزاري ويژه برنامه هاي پياده روي اربعين حسيني گفت: امسال تعامل بسيار خوبي با آستان قدس رضوي در اجراي محافل قرآني براي زائران سيدالشهدا عليه السلام انجام شد و تمام محافل قرآني با عنوان كرسي تلاوت رضوي توسط كاروان نور بر پا شده و پرچم مقدس آستان رضوي در موكب‌ها به هنگام برپايي مراسم نصب شد. وي افزود: برنامه ديگري كه مورد توجه قرار گرفت، مراسم جمع‌خواني حفظ و مفاهيم سوره مباركه واقعه بود كه در موكب‌ها و در زمان برپايي محافل قرآني اين آئين با حضور شركت‌كنندگان و زائران امام حسين (ع) انجام گرفت و همچنين با همكاري مركز طبع نشر قرآن، مصاحفي در مسير نجف تا كربلا توزيع شد.
دبير كارگروه قرآني كميته فرهنگي آموزشي اربعين درباره اختتاميه برنامه‌هاي كاروان نور گفت: مراسم اختتاميه‌اي به همراه زيارت كاظمين (ع) و برپايي محفل قرآني صورت گرفت كه به عنوان آخرين برنامه بود و اميدواريم در آذر‌ماه مراسم اختتاميه‌اي با حضور كاروان نور در جوار حرم حضرت علي‌بن موسي‌الرضا عليه السلام در مشهد برگزار شود.
حسن محمدي مسئول كارگروه قرآني كميته فرهنگي آموزشي ستاد اربعين ششم آبان ماه در نشست خبري «برنامه‌هاي كاروان قرآني جمهوري اسلامي اعزامي به مراسم اربعين» ضمن اعلام اسامي اعضاي اين كاروان قرآني گفت: از حدود سه سال گذشته با توجه به ظرفيت اربعين تصميم گرفتيم به منظور ترويج فرهنگ قرآني از اين ظرفيت بهره ببريم و لذا از آن زمان فعاليت‌هاي خودجوشي صورت مي‌گرفت اما سال 1394 اتحاديه تشكل هاي قرآن وعترت اين فعاليت‌ها را ساماندهي كرد.
مديرعامل اتحاديه موسسات قرآن و عترت كشور افزود: گزارشي در شوراي توسعه فرهنگ قرآني ارائه كرديم و در نتيجه، سال گذشته ستاد مركزي اربعين كشور جلساتي با اين اتحاديه برگزار كردند و از سال گذشته كارگروهي ذيل كميته اربعين به نام كارگروه قرآني به صورت رسمي تأسيس شد و اقدامات مختلفي با محوريت سوره مباركه فجر برنامه‌ريزي شد.
قاريان كاروان قرآني اربعين شامل احمد ابوالقاسمي، سعيد رحماني، مهدي غلام‌نژاد، محسن زهدي‌عليپور، مسعود نيك‌دستي، محمداسماعيل خورشيدي، وحيد غفران‌نيا، سيدمحمد كرماني، احمد رحيمي، جعفر فردي، محمدجواد كاشفي، امير لعل‌اول، مهدي تقي‌پور، حميدرضا احمدي‌وفا، اميد حسين‌نژاد، سعيد مهوشيان، يوسف جعفرزاده و مهدي فروغي بود و گروه‌هاي تواشيح فلق اصفهان، محمد رسول‌الله (ص) تهران، فدك الزهرا (س) مشهد، طارق تبريز و معراج قم در اين راهپيمايي بزرگ به اجراي برنامه پرداختند.
بر همين اساس 34 موكب قرآني در پياده روي بزرگ اربعين از سوي كارگروه فعاليت هاي قرآني كميته فرهنگي آموزشي اربعين قرارگاه اجراي برنامه هاي كارون قرآني شد.


| شناسه مطلب: 71811




اربعين قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران