اعلام ۲۰۱۹ به عنوان سال «میراث در جهان اسلام» اعلام ۲۰۱۹ به عنوان سال «میراث در جهان اسلام» اعلام ۲۰۱۹ به عنوان سال «میراث در جهان اسلام» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام ۲۰۱۹ به عنوان سال «میراث در جهان اسلام» اعلام ۲۰۱۹ به عنوان سال «میراث در جهان اسلام» اعلام ۲۰۱۹ به عنوان سال «میراث در جهان اسلام» اعلام ۲۰۱۹ به عنوان سال «میراث در جهان اسلام» اعلام ۲۰۱۹ به عنوان سال «میراث در جهان اسلام»

اعلام ۲۰۱۹ به عنوان سال «میراث در جهان اسلام»

وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی در دهمین اجلاس خود در شهر «خارطوم»، پایتخت سودان ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از میراث فرهنگی و توسعه فرهنگی پایدار در جهان اسلام، ۲۰۱۹ میلادی را سال میراث در جهان اسلام معرفی کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پايگاه اطلاع‎رساني آيسسكو نوشت؛ دهمين اجلاس وزيران فرهنگ كشورهاي عضو سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامي(آيسسكو)، ۳۰ آبان در شهر خارطوم به كار خود پايان داد.
شركت‌كنندگان در اين اجلاس، تلاش‌هاي بيشتر و تقويت اقدامات عملي براي محافظت و حمايت از ميراث مادي و معنوي در سايه منشورها و توافقنامه‌هاي بين‌المللي را خواستار شدند.
در اين اجلاس همچنين از كشورهاي اسلامي خواسته شد كه با تعيين روزهاي ملي ميراث فرهنگي در كشورهاي خود، فرصتي براي بازديد رايگان شهروندان از آثار باستاني و تاريخي با هدف ايجاد آگاهي عمومي نسبت به ميراث فرهنگي و حفاظت از آن‌ها، ايجاد كنند.
درخواست از آيسسكو براي فعال‌سازي اعلاميه اسلامي محافظت از ميراث فرهنگي در جهان اسلام و معرفي و سرمايه‌گذاري در اين زمينه از ديگر تأكيدات وزيران فرهنگ كشورهاي عضو آيسسكو بود.
شركت‌كنندگان در اين اجلاس، سال ۲۰۱۹ ميلادي را به عنوان سال ميراث فرهنگي در جهان اسلام معرفي كردند، اين در حالي كه شهر قدس شريف نيز به‌عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است.
در دهمين اجلاس وزراي فرهنگ كشورهاي عضو آيسسكو، نسخه اصلاح‌شده راهبرد فرهنگي جهان اسلام تصويب و از كشورهاي عضو خواسته شد در برنامه‌ريزي‌هاي فرهنگي در كشورهاي خود از اين راهبرد استفاده و تلاش كنند آن را در محافل فرهنگي و هئيت‌هاي جامعه مدني كشورهاي خود معرفي كنند.
براساس مصوبه اين اجلاس، يازدهمين اجلاس وزراي فرهنگ كشورهاي عضو آيسسكو در نوامبر ۲۰۱۹ در تونس برگزار خواهد شد/.


| شناسه مطلب: 71838




كشورهاي اسلامي



نظرات کاربران