شهروندان آذربایجان غربی از سفرهای زیارتی با آزادبرها پرهیز کنند شهروندان آذربایجان غربی از سفرهای زیارتی با آزادبرها پرهیز کنند شهروندان آذربایجان غربی از سفرهای زیارتی با آزادبرها پرهیز کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شهروندان آذربایجان غربی از سفرهای زیارتی با آزادبرها پرهیز کنند شهروندان آذربایجان غربی از سفرهای زیارتی با آزادبرها پرهیز کنند شهروندان آذربایجان غربی از سفرهای زیارتی با آزادبرها پرهیز کنند شهروندان آذربایجان غربی از سفرهای زیارتی با آزادبرها پرهیز کنند شهروندان آذربایجان غربی از سفرهای زیارتی با آزادبرها پرهیز کنند

شهروندان آذربایجان غربی از سفرهای زیارتی با آزادبرها پرهیز کنند

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: شهروندان آذربایجان غربی از حضور در سفرهای زیارتی آزادبرها پرهیز کنند و بصورت کاروانی از طریق دفاتر مجاز اقدام به سفرهای زیارتی خارج از کشور نمایند.

به گزارس پايگاه اطلاع رساني حج، محمدرضا نديري مدير حج و زيارت آذربايجان غربي اظهار داشت: وظيفه سازمان حج و زيارت فعاليت‌هاي زيارتي خارج از كشور از جمله اماكن اعزام زوار به سفرهاي زيارتي به سوريه، عراق و عربستان است و بر همين اساس امسال 2 هزار و 610 نفر از شهروندان آذربايجان غربي به سرزمين وحي براي حج تمتع اعزام شدند.
وي افزود: اين تعداد در قالب 18 كاروان اعزام شدند كه به رغم هماهنگي‌هاي ديرهنگام ولي حج خوبي هم بود و خوشبختانه به موقع همه اقداماتي كه لازم بود از قبيل كلاس‌هاي آموزشي، ثبت نام و معاينات پزشكي انجام شد.
نديري گفت: همه ساله معمولاً مقدمات اعزام حجاج از دي ماه شروع مي‌شود و تا روز اعزام پروسه آمادگي خود حجاج و عوامل طي مي‌شود و در آذربايجان غربي نيز اين امورات به سرعت و با حضور 96 نفر از عوامل فشرده انجام شد و به سرعت مقدمات اسكان مناسب در مكه و مدينه فراهم آمد.
وي افزود: در سال 94 فقط يك هزار و 950 نفر از آذربايجان غربي به حج مشرف شده بودند كه امسال اين رقم به 2 هزار و 610 نفر افزايش يافته بود.
نديري گفت: سهميه بندي تعداد حجاج از كشورهاي مختلف بر عهده سازمان كنفرانس اسلامي است و تعداد حجاج همه كشورها از اين طريق مشخص و اعلام مي‌شود.
مدير حج و زيارت آذربايجان غربي اظهار داشت: در فاجعه منا از 464 شهيد 25 نفر از حجاج آذربايجان غربي به شهادت رسيدند كه يك نفر از خوي و بقيه از شهروندان مهاباد بودند.
وي افزود: اين شهدا ابتدا با عنايتي كه مقام معظم رهبري داشتند به عنوان شهيد فرهنگي در بنياد شهيد ثبت شدند و بعدها با انجام پيگيري‌هاي مختلف خانواده اين عزيزان از مزايايي مربوط به ديگر خانواده‌هاي شهيد هم بهره‌مند شدند.
نديري با اشاره به شكست داعش و بازگشت آرامش به كشور سوريه اظهار داشت: كشور سوريه مشتاق به استمرار فعاليت‌هاي زيارتي است و انشا الله در آينده نزديك شاهد حضور زائران ايراني در سوريه هم خواهيم بود.
وي با اشاره به روند اعزام زوار اربعين از آذربايجان غربي گفت: امسال نزديك به 17 هزار ويزا براي شهروندان آذربايجان غربي صادر شد كه همگي به سلامت به اين سفر زيارتي اعزام شده و بازگشتند.
نديري گفت: وجود دفتر وزارت امور خارجه در اروميه فرصت خوبي براي تسهيل امورات زيارتي شهروندان ايراني و حتي شيعيان كشورهاي اطراف از جمله تركيه است اما بايد تلاش كنيم تا مجوز دفتر كنسولگري عراق براي اروميه نيز گرفته شود، اگر چه تاكنون تلاش‌هاي انجام شده به نتيجه نرسيده است.
وي تصريح كرد: در صورت ايجاد دفتر كنسولي عراق در اروميه پروسه صدور ويزا از 5 روز به كمتر از 12 ساعت تقليل مي‌يابد.
مديرحج و زيارت آذربايجان غربي اظهار داشت: اين سازمان 32 دفتر زيارتي در شهرستان‌هاي 17 گانه دارد كه 13 مورد آن در اروميه و بقيه در ساير شهرستان‌هاست كه از همين طريق امورات زيارتي شهروندان انجام مي‌شود و در شهرستان‌هاي فاقد دفاتر مجاز دفاتر موقت براي تسهيل امورات شهروندان راه اندازي شده است.
وي با اشاره به مشكلات شهرونداني كه از طريق آزادبرها به سفرهاي زيارتي مشرف مي‌شوند تصريح كرد: توصيه مؤكد سازمان حج و زيارت به شهرودان پرهيز از مسافرت با آزاد برهاست چون كيفيت و صحت خدمات اين افراد نه تنها مورد تأييد نيست بلكه در بسياري موارد به ايجاد مشكلات متعدد براي زوار در خارج از كشور منجر شده است.
منبع: تسنيم




نظرات کاربران