مکانیزم جدید برای بافتن پرده کعبه مکانیزم جدید برای بافتن پرده کعبه مکانیزم جدید برای بافتن پرده کعبه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مکانیزم جدید برای بافتن پرده کعبه مکانیزم جدید برای بافتن پرده کعبه مکانیزم جدید برای بافتن پرده کعبه مکانیزم جدید برای بافتن پرده کعبه مکانیزم جدید برای بافتن پرده کعبه

مکانیزم جدید برای بافتن پرده کعبه

تولیت حرمین شریفین در مکه مکرمه مکانیزم جدیدی را برای بافتن پرده کعبه بکار می‌گیرد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، روزنامه عكاظ چاپ عربستان نوشت: محمد بن ناصر الخزيم جانشين رئيس امور حرمين شريفين ، مدرنترين دستگاه بافندگي را براي بافتن پرده كعبه افتتاح كرد .
اين دستگاه گلدوزي‌ و بافندگي كه از نسل دوم مدل تاجيما و از مدرنترين دستاوردهاي صنعت مدرن در گلدوزي مي باشد بطور ويژه براي مجتمع ملك‌عبدالعزيزبمنظور بافت پرده كعبه مشرفه ساخته شده است.
اين دستگاه براي گلدوزي برجسته در حد 95 % توانايي دارد و با برخورداري از سرعت بالا مي تواند با رعايت استانداردهاي مصوب توليت حرمين شريفين در زماني مناسب ، گلدوزيها را انجام دهد .
گفتني است هر ساله هنرمندان سعودي در كارگاه دوخت پرده كعبه كه در منطقه ام الجود واقع شده است تلاش خود را به كار مي گيرند تا با طراحي و دوخت آيات قرآني بر پرده كعبه بتوانند در روز عرفه پوشش قبلي آن را بردارند و پرده اي جديد جايگزين آن كنند.


| شناسه مطلب: 71950




كعبه پرده بافندگي



نظرات کاربران