هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام

هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام

هفدهم ربیع الاول هر سال قمری به عنوان هفته وحدت اعلام شد، تا در ایران و سراسر جهان اسلام با تشکیل اجتماع و کنگره اسلامی و جشن، ضمن تحکیم وحدت و برادری اسلامی، به پیشبرد انقلاب جهانی اسلام کمک شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همزمان با ۱۷ ربيع الاول، از دامن پاك «آمنه»، پسري متولد شد كه عالم را به يك قبله و يك خدا فرا مي‌خواند. فرزندي كه نويد آمدنش را فرشتگان وحي از ساليان دور، به پيامبران پيشين داده بودند و كتب زبور، انجيل و تورات به روزي اشاره داشتند.كه معجزه الهي با او رقم مي‌خورد و جهان يكپارچه از نور خداوند مي‌شود.
ربيع الاول به بهانه ميلاد حضرت محمد رسول الله (ص) است كه بهار ماه‌ها ناميده شده است، بهاري كه با آمدن خاتم پيامبران (ص) مشعلي در دل جهان روشن شد، مشعلي كه حقانيت را در آتشكده آذرگشسب روشن و چراغ جاهليت و دورغين اهورايي را خاموش كرد. لرزه را بر «كاخ كسري» انداخت و نور ايمان را در دل جهانيان فروزان كرد.
ولادت حضرت محمد (ص) بر طبق روايات شيعي هفدهم و براساس تاريخ سُني دوازدهم ربيع الاول است، كه برهمين مناسبت از دوازدهم اين ماه عزيز را تا هفدهم آن را هفته وحدت مي‌نامند.
ششم آذر ماه سال ۱۳۶۰ در پيامي از سوي مقام رهبري روز‌هاي دوازدهم تا هفدهم ربيع الاول هر سال قمري به عنوان هفته وحدت اعلام شد، تا در ايران و سراسر جهان اسلام با تشكيل اجتماع و كنگره اسلامي و جشن، ضمن تحكيم وحدت و برادري اسلامي، به پيشبرد انقلاب جهاني اسلام كمك شود، از آن زمان تا كنون در ايران و ساير كشور‌هاي اسلامي هفته وحدت با شكوه تمام برگزار مي‌شود. تا به پاس دوباره برافراشته شدن پرچم حق و روشنايي، عدالت و عدالتخواهي، جهان اسلام بيش از پيش و با اراده‌اي محكم‌تر مقابل اسلام ستيزي بايستد.
در جهاني كه امروزه مسلمانان، مورد هجمه اسلام ستيزي مستكبرين قرار گرفته اند، هفته وحدت و برگزاري جشن در سراسر جهان، مي‌تواند تيري بر توطئه دشمنان باشد، تيري كه در چند ماهه اخير با رشادت و فداكاري سربازان اسلام ايران، عراق، سوريه، افغانستان و ... توانست به سوي افكار شوم داعش حكومت عراق و شام شليك شود.
جهان اسلام امروزه آگاه‌تر از پيش دست دشمن را خوانده وبا بيداري اسلامي و پيروي از الگوي معرفتي و سياسي مقابل هرگونه نقشه‌هاي فرهنگي، نظامي، اجتماعي و... ايستاده است.
اين هفته كلاس درسي است، كه پيامبراكرم (ص) معلم بشيريت در مكتب عشق، شرك و كينه توزي را به توحيد و محبت مبدل كرده و يكتاپرستي را جايگزين اطاعت از طاغوت قرار داده است.




نظرات کاربران