رئیس انستیتو شرق شناسی روسیه خواستار توقف جنگ و کشتار در یمن شد رئیس انستیتو شرق شناسی روسیه خواستار توقف جنگ و کشتار در یمن شد رئیس انستیتو شرق شناسی روسیه خواستار توقف جنگ و کشتار در یمن شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس انستیتو شرق شناسی روسیه خواستار توقف جنگ و کشتار در یمن شد رئیس انستیتو شرق شناسی روسیه خواستار توقف جنگ و کشتار در یمن شد رئیس انستیتو شرق شناسی روسیه خواستار توقف جنگ و کشتار در یمن شد رئیس انستیتو شرق شناسی روسیه خواستار توقف جنگ و کشتار در یمن شد رئیس انستیتو شرق شناسی روسیه خواستار توقف جنگ و کشتار در یمن شد

رئیس انستیتو شرق شناسی روسیه خواستار توقف جنگ و کشتار در یمن شد

ویتالی نائومکین رئیس انستیتو شرق شناسی وابسته به آکامی علوم روسیه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، بر لزوم توقف جنگ و کشتار در یمن تاکید کرد.

ويتالي نائومكين رئيس انستيتو شرق شناسي روسيه در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر و هيات همراه در خصوص برخي مسائل دوجانبه و منطقه اي گفت وگو كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از رايزني فرهنگي ايران در روسيه، حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين ديدار كه پيش از مراسم افتتاح مركز اسلاميكا (پژوهش هاي اسلامي) در انستيتو شرق شناسي روسيه انجام گرفت، به توسعه روابط همه جانبه ايران و روسيه در دوره كنوني و ضرورت تقويت روابط در حوزه هاي علمي و فرهنگي بين دو كشور اشاره كرد.
وي در ادامه اظهار داشت: ايران و روسيه با مقابله با افراطي گرايي بيشترين خدمات را به بشريت ارائه و نقشه هاي دشمنان را با رشادت هاي خود خنثي كردند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت لزوم معرفي اسلام عقلاني و رحماني توسط انديشمندان مسلمان و دانشمندان اسلام شناس را خاطر نشان ساخت واظهار داشت: براي تثبيت شرايط موجود و مقابله با افكار افراطي گرايي خصوصا در مناطق مسلمان نشين ، نيازمند معرفي درست اسلام عقلاني از سوي علما و مراكز علمي مي باشند كه ايجاد بخش اسلاميكا گامي در اين مسير خواهد بود.
رئيس انستيتو شرق شناسي روسيه نيز در اين ديدار بر ضرورت وحدت مسلمانان در منطقه خصوصا در حوزه آسياي ميانه اشاره كرد و آن را مهم خواند.
وي بر اهميت و لزوم اتحاد كشورهاي اسلامي عليه گروه تروريستي داعش و ساير گروه هاي تروريستي و افراط گرا تاكيد كرد.
نائومكين همچنين به فجايع در يمن اشاره و بر لزوم حل و فصل مسائل اين كشور از راه مذاكره و پايان جنگ و خونريزي تاكيد كرد.
گفتني است حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در چارچوب برنامه ديدار خود از مسكو با راويل عين الدين رئيس شوراي مفتي هاي روسيه (عالي ترين نهاد اسلامي اين كشور) ديدار و با وي در خصوص توسعه همكاري هاي مسلمانان روسيه با ايران گفت وگو كرد.
«الياس اوماخانوف» نايب رئيس شوراي فدراسيون روسيه (مجلس سنا) مقام ديگر روس نيز در ديدار با حجت الاسلام و المسلمين «سيدعلي قاضي عسكر» با تاكيد بر اهميت گسترش همكاري هاي ايران و روسيه گفت: تهران شريك راهبردي و مهم مسكو بوده و مصمم به گسترش همكاري ها هستيم.
روزنامه پارلامنتسكايا گازتا ارگان پارلمان روسيه در بخش اخبار آنلاين پايگاه اينترنتي خود به نقل از سخنان نايب رئيس شوراي فدراسيون روسيه نوشت: همه مسائل بين المللي كه ايران و روسيه با آن روبه رو مي شوند، با هماهنگي و همكاري تنگاتنگ دو كشور با رايزني هاي در سطح بسيار عالي مورد حل و فصل قرار مي گيرند.




نظرات کاربران