افتتاح مرکز اسلامیکا در انستیتو شرق شناسی روسیه افتتاح مرکز اسلامیکا در انستیتو شرق شناسی روسیه افتتاح مرکز اسلامیکا در انستیتو شرق شناسی روسیه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افتتاح مرکز اسلامیکا در انستیتو شرق شناسی روسیه افتتاح مرکز اسلامیکا در انستیتو شرق شناسی روسیه افتتاح مرکز اسلامیکا در انستیتو شرق شناسی روسیه افتتاح مرکز اسلامیکا در انستیتو شرق شناسی روسیه افتتاح مرکز اسلامیکا در انستیتو شرق شناسی روسیه

افتتاح مرکز اسلامیکا در انستیتو شرق شناسی روسیه

مرکز پژوهشی و مطالعاتی اسلامیکا با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در انستیتو شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه افتتاح شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل ازرايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسكو، در مراسم افتتاحيه مركز اسلاميكا در انستيتو شرق شناسي كه با حضور اسلام شناسان و شخصيت هاي مختلف دانشگاهي از مسكو و جمهوري هاي تاتارستان و باشقيرستان برگزار گرديد ، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ضمن تحسين ابتكار عمل انستتيو شرق شناسي روسيه در ايجاد مركز اسلاميكا آن را مطابق با دستورات قراني دانست.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر خاطرنشان كرد: شناخت صحيح مقدمه هر فعاليت است و اگر اسلام به درستي معرفي شود مراكز علمي و حوزوي بر اين اساس دين و آموزه هاي آن را به مردم معرفي مي نمايند و مانع از افراطي گرايي و تخريب چهره اسلام خواهد شد.
وي افزود: همانگونه كه قران مي فرمايد دين اجباري نيست و اسلام پيروان خود را به زندگي مسالمت آميز با ساير اديان دعوت مي نمايد، هيچگاه اديان آسماني را نفي نكرده و بلكه دين اسلام را به عنوان تكميل كننده اديان الهي مي داند.
رضا ملكي رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در روسيه ضمن تشكر از مشاركت انستيتو شرق شناسي با رايزني فرهنگي در ايجاد بخش اسلاميكا ، افتتاح اين مركز را همزمان با ميلاد با سعادت پيامبر اكرم حضرت محمد(ص) به عنوان روز مودت و وحدت مسلمانان ،اظهار اميدواري كرد كه ايجاد اين مركز پاسخگوي پژوهشگران، اسلام شناسان و جامعه مسلمان روسيه باشد.
وي در ادامه به فعاليت جامعه مسلمانان روسيه پس از فروپاشي شوروي در توسعه مساجد و اماكن مذهبي به عنوان گام اول اشاره نمود و ايجاد مركز اسلاميكا را در راستاي توسعه مراكز آموزش اسلامي به عنوان يك ضرورت در جامعه مسلمانان روسيه مورد تاكيد قرار داد.
انستيتو شرق شناسي آكادمي علوم روسيه تاسيس شده در سال 1818 از مراكز علمي معتبر اين كشور است.
بخش اسلاميكا با حمايت رايزني فرهنگي و همكاري انستيتو شرق شناسي بر اساس تفاهم نامه همكاري با اهداف احياي مكتب علوم و الهيات اسلامي روسيه و حمايت از طرح هاي توسعه آموزش اسلامي، مقابله با تعابير راديكال از اسلام و همچنين اسلام هراسي ايجاد گرديد.
از جمله فعاليت هاي اين مركز تربيت كادر متخصص (دوره دكتري و فوق دكترا) در حوزه اسلام و الهيات اسلامي در رشته 'الهيات'، تهيه مطالب و منابع آموزشي- تحصيلي درباره اسلام در مراكز آموزشي اسلامي و غير اسلامي و توسعه همكاري با موسسات علمي – آموزشي برتر جهان اسلام خواهد بود.




نظرات کاربران