انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در حمایت از قدس انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در حمایت از قدس انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در حمایت از قدس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در حمایت از قدس انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در حمایت از قدس انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در حمایت از قدس انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در حمایت از قدس انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در حمایت از قدس

انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در حمایت از قدس

تظاهرات گسترده مردم فسلطین در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به تصمیم ترامپ در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل پس از نماز جمعه ادامه دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري مطبوعات فلسطين(صفا)؛ در حال حاضر، درگيري شديدي ميان جوانان فلسطيني و نيروهاي اشغالگر اسرائيلي در روستاي «النبي صالح» در شمال غرب شهر «رام‌الله» در جريان است و اقدام نظاميان صهيونيست‌ها در ايجاد موانع نظامي در ورودي روستاي «جورة الشمعة» در جنوب شهر «بيت لحم» نيز منجر به درگيري در منطقه شده است.
شهرهاي الخليل، شهرك «القصره» در شمال كرانه باختري، اردوگاه العروب، شهرك «جيوس» در استان «قلقيليه»، جنوب نابلس و قدس اشغالي نيز همچنان شاهد درگيري ميان فلسطيني‌ها خشمگين و نظاميان صهيونيست است.
اين در حالي است كه صدها فلسطيني نيز به دعوت جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس و در حمايت از قدس در شمال نوار غزه تظاهرات كردند. تظاهرات شهروندان سراسر تركيه در حمايت از قدس صدها هزار نفر از مردم شهرهاي مختلف تركيه پس از پايان نمازجمعه، با انجام تظاهرات، به تصميم دولت آمريكا مبني بر شناسايي قدس به عنوان پايتخت اسرائيل اعتراض كردند. تظاهرات شهروندان سراسر تركيه در حمايت از قدس
خبرگزاري آناتولي نيز در اين زمينه نوشت: صدها هزار نفر از شهروندان تركيه امروز پس از اداي نمازجمعه در مساجد شهرهاي مختلف كشور، عليه تصميم دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريكا در مورد شناسايي قدس به عنوان پايتخت اسرائيل، تظاهرات كردند.
آنها در سراسر تركيه از جمله استانبول، آنكارا، ارزروم، وان، دياربكر، قيصريه، ملطيه، ترابزون با حمل پلاكاردهايي و شعارهايي مانند «قدس ما ماست»، «قدس آزاد»، «قدس عزتمان است» و «قدس خط قرمزمان است»، به اين تصميم اعتراض كردند.
گفتني است رئيس جمهور آمريكا روز چهارشنبه گذشته، علي‌رغم قطعنامه شماره ۴۷۸ شوراي امنيت سازمان ملل مبني بر غيرقانوني بودن الحاق قدس شرقي به اسرائيل و اعلام آن به عنوان پايتخت اين كشور، گفت: «زمان به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل فرارسيده است».
ترامپ همچنين دستور داده آمادگي لازم براي انتقال سفارت آمريكا به قدس صورت گيرد. اسرائيل در سال ۱۹۶۷ قدس را اشغال و آن را به عنوان «پايتخت ابدي» خود اعلام كرد، اما جامعه بين المللي اين تصميم را به رسميت نمي شناسد. فلسطينيان قدس را پايتخت كشورشان مي دانند.
سفارت آمريكا در تونس بسته شد
همچنين، پايگاه خبري الميادين، از بسته‌شدن سفارت آمريكا در تونس امروز(جمعه) به دليل تظاهرات گسترده مردم اين كشور در اعتراض به اقدام دونالد ترامپ درباره معرفي قدس به‌عنوان پايتخت رژيم جعلي اسرائيل خبر داد.
سفارت آمريكا در تونس ضمن هشدار نسبت به وجود خطرات احتمالي عليه شهروندان آمريكايي، از اتباع اين كشور خواست به سفارشات و دستورات امنيتي عمل كنند.
صدها مصري نيز در مقابل مسجد جامع الازهر در قاهره دست به تظاهرات زدند و به تصميم دونالد ترامپ اعتراض كردند.
مردم مالزي نيز در مقابل سفارت آمريكا در كوالالامپور تظاهرات و اعلام كردند قدس پايتخت فلسطين باقي خواهد ماند.
يادآور مي‌شود، تظاهرات‎هاي گسترده‎اي در پايتخت‌هاي تونس، يمن، اندونزي، جمهوري اسلامي ايران، لبنان، پاكستان، بنگلادش و بحرين نيز در اعتراض به تصميم ترامپ در معرفي قدس به‌عنوان پايتخت رژيم اشغالگر اسرائيل برگزار شد و تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي بر هويت عربي و اسلامي قدس تأكيد كردند.


| شناسه مطلب: 72052




فلسطين



نظرات کاربران