رئیس جمهور: 

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود رئیس جمهور: 

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود رئیس جمهور: 

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس جمهور: 

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود رئیس جمهور: 

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود رئیس جمهور: 

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود رئیس جمهور: 

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود رئیس جمهور: 

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود
رئیس جمهور:

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود

روحانی اظهار کرد: قدس سرزمین مقدس همه مسلمان‌هاست و پایتخت دولت فلسطینی خواهد بود و این هدف مهم و مقدس را هیچ وقت از یاد نخواهیم برد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و السلمين دكتر حسن روحاني عصر سه شنبه، در فرودگاه مهرآباد و در گفتگو با خبرنگاران در تشريح برنامه ها و اهداف سفر به تركيه، گفت: اين سفر به دعوت رييس جمهور محترم تركيه كه رياست سازمان همكاري اسلامي را نيز برعهده دارد و براي شركت در نشست اضطراري سران عضو سازمان همكاري اسلامي انجام مي گيرد.
قدس سرزمين مقدس همه مسلمان‌هاست و پايتخت دولت فلسطيني خواهد بود و اين هدف مهم و مقدس را هيچ وقت از ياد نخواهيم برد
رييس جمهور افزود: حادثه‌اي كه امروز با آن مواجه هستيم بسيار اهميت دارد. قدس و بيت‌المقدس سرزمين و شهري است كه براي ما مسلمان‌ها و همچنين براي مسيحيان و يهوديان شهر مهم و مقدسي است.
روحاني ادامه داد: در سرزمين فلسطين آنچه كه غريب و غريبه است، صهيونيست‌ها هستند وگرنه مسلمان‌ها، يهودي‌ها و مسيحي‌ها قرن‌ها در كنار هم در اين سرزمين زندگي كردند.
رييس جمهور اظهار داشت: تصميم نادرست و غيرقانوني رييس جمهور آمريكا، براي اعلام اينكه سفارت آمريكا به بيت‌المقدس و قدس منتقل شود، در برابر مسلمان‌ها گستاخانه بود، به دليل اينكه سرزمين قدس و بيت‌المقدس تعلق به يك ملت يا يك منطقه جغرافيايي ندارد. اين سرزمين مورد احترام همه مسلمان‌هاي جهان است. قبله اول مسلمان‌ها مسجد الاقصي بوده و امروز هم سومين مكان مقدس براي مسلمان‌هاست.
دكتر روحاني با بيان اينكه اگر مسلمانان در برابر اين تصميم نادرست و غلط و غيرقانوني، ساكت بودند و عكس‌العمل نشان نمي‌دادند، چه نقشه‌هاي شومي بعداً طراحي مي‌شد، تصريح كرد: اين همه نقشه استكبار و صهيونيسم عليه فلسطين و جهان اسلام نيست. اين بخشي است كه ظاهر شده و آنها دارند احساسات مسلمان‌ها، افكار عمومي جهان اسلام و خود فلسطيني‌ها را تست مي‌كنند. رييس جمهور خاطرنشان كرد: شما مي‌بينيد از همان لحظه‌اي كه اين تصميم نادرست اعلام شد، سراسر دنياي اسلام به مخالفت برخواستند. يعني از شرقي‌ترين نقاط در اندونزي تا غربي‌ترين نقاط در مراكش، تمام سرزمين‌هاي اسلامي بپا خواستند. همه آن را محكوم كردند و خوشبختانه اكثريت قاطع، كشورهاي جهان و سياسيون جهان هم اين كار را محكوم كردند و حتي برخي از صاحبنظران و نخبگان در خود آمريكا هم اين تصميم را نادرست اعلام كردند.
روحاني گفت: اين تصميم، سرآغاز يك تنش جديد در منطقه خواهد بود و اگر مسلمان‌ها وحدت و اتحاد خودشان را حفظ كنند و در برابر اين تصميم بايستند، يك پيروزي بزرگ براي مسلمان‌ها و فلسطيني‌ها خواهد بود. مردم فلسطين در اين چند روز، شجاعانه به صحنه و به خيابان آمدند و تظاهرات كردند و انتفاضه جديد را اعلام كردند.
رييس جمهور اضافه كرد: ديروز كه تلفني با آقاي هنيه صحبت مي‌كرديم، ايشان گفت كه ۴ نفر از مردم مسلمان فلسطيني در غزه شهيد شدند، ۱۵۰۰ نفر مجروح شدند و در بيمارستان‌ها هستند. اين حركتي كه در فلسطين آغاز شده، اين صداي واحدي كه امروز در فلسطين به گوش مي‌رسد، وحدت مسلمان‌ها در فلسطين و فلسطينيان، اولين موضوع است و وحدت جهان اسلام، مسأله دوم است كه مي‌تواند در برابر اين توطئه، مقاومت و ايستادگي كند.
روحاني اظهار داشت: در اجلاس استانبول به جهان اسلام و به شركت‌كنندگان در اجلاس خواهيم گفت كه مسأله قدس تعلق به كل دنياي اسلام دارد. سرزمين مقدس براي همه ما است. امروز راهي جز وحدت و اتحاد و همبستگي براي ما وجود ندارد. يكصدا بايد در برابر تصميم غلط آمريكا ايستادگي كنيم و آن را محكوم كنيم و بگوييم كه اين كار شدني نيست و اگر آمريكايي‌ها بخواهند به آن عمل كنند، منطقه ما با يك فاجعه بزرگ مواجه مي‌شود.
رييس جمهور تصريح كرد: استكبار جهاني در طول اين سال‌هاي اخير بخاطر تروريسمي كه بر منطقه مسلط كرد، موضوع فلسطين را به موضوع دوم منطقه تبديل كرد و فكر كرد كه موضوع فلسطين از ذهن‌ها فراموش شده و از اعتقادات مردم پاك شده است. فكر كرد كسي به فلسطين كاري ندارد. همينطور كه اينها ۷۰ سال اين سرزمين را اشغال كردند، به قول خودشان اين شده يك واقعيت و همه بايد اين را بپذيرند.
روحاني خاطرنشان كرد: اين حادثه عليرغم شوم بودنش، يك نقطه مثبتي هم در تاريخ دنياي اسلام بود. چون همه مسلمان‌ها يكصدا فرياد زدند و متحد شدند و وحدت‌شان را به نمايش گذاشتند. به همه گفتند مسأله فلسطين همواره مسأله اول دنياي اسلام است. به همه گفتند فلسطين را فراموش نخواهند كرد.
رييس جمهور تاكيد كرد: پيام ما در اجلاس استانبول اين خواهد بود كه همواره موضوع اول دنياي اسلام و مسلمان‌هاست قدس است و بيت المقدس همواره سرزمين مقدس براي همه ما است و ما مسلمان‌ها در همه مجامع بين‌المللي و بويژه در سازمان ملل متحد بايد اين اقدام آمريكا را محكوم و آن را نادرست اعلام كنيم.
روحاني ادامه داد: بايد حمايت قاطع خود را از ملت فلسطين اعلام كنيم و تا زماني كه فلسطيني‌ها به سرزمين‌شان بازنگشتند و به حقوق حقه خود نرسيدند، بايد اين حركت در دنياي اسلام ادامه داشته باشد و انتفاضه مردم فلسطين ادامه خواهد يافت تا زماني كه به اهداف خودشان دست يابند.


| شناسه مطلب: 72162




روحاني قدس ايران



نظرات کاربران