معاون سازمان اوقاف:

نیاز جامعه به وقف برای ازدواج معاون سازمان اوقاف:

نیاز جامعه به وقف برای ازدواج معاون سازمان اوقاف:

نیاز جامعه به وقف برای ازدواج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون سازمان اوقاف:

نیاز جامعه به وقف برای ازدواج معاون سازمان اوقاف:

نیاز جامعه به وقف برای ازدواج معاون سازمان اوقاف:

نیاز جامعه به وقف برای ازدواج معاون سازمان اوقاف:

نیاز جامعه به وقف برای ازدواج معاون سازمان اوقاف:

نیاز جامعه به وقف برای ازدواج
معاون سازمان اوقاف:

نیاز جامعه به وقف برای ازدواج

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه وقف در حوزه عترت در کشور جا افتاده است گفت: وابستگی مؤسسات قرآنی به منابع دولتی قطعاً با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام احمد شرفخاني پيش از ظهر امروز در حاشيه بازديد از بقعه متبركه خواهر امام(ع) در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندي از فرهنگ غني مردم گيلان در پايبندي به مقدسات اظهار كرد: اداره كردن موقوفات و بقاع متبركه و ترويج فرهنگ معصومين از وظايف سازمان اوقاف و امور خيريه است.
وي همچنين مهم‌ترين وظيفه اوقاف را ترويج فرهنگ قرآني عنوان كرد و افزود: سازمان اوقاف متولي طرح «تربيت حفاظ قرآن كريم» و دانشگاه‌هاي علوم قرآني در كشور بوده كه مجدانه اين مهم را پيگيري مي‌كند.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف كشور از لزوم طراحي يك طرح جامع در بحث احيا و بهره‌وري موقوفات سخن گفت و خاطرنشان كرد: وقف يك هديه الهي است كه مي‌طلبد جهت ترويج و تبليغ اين مهم در جامعه بيش‌ازپيش پويا بود.
شرفخاني با اشاره به طرح جامع «تبليغ و ترويج فرهنگ وقف» افزود: وظايف درون و برون‌سازماني احصاء شد و طي چند سال اخير در كل كشور اقدامات خوبي از جمله فعاليت‌هاي رسانه‌اي و هنري انجام شده است.
وي به برگزاري پنجمين جشنواره خوشنويسي «وقف چشمه جاري» اشاره كرد و گفت: زبان هنريكي از ابزارهاي مهم در جهت ترويج فرهنگ وقف تلقي مي‌شود كه مي‌توان با بهره‌گيري از آن شاهد نهادينه شدن اين مقوله الهي در جامعه شد.
شرفخاني ظرفيت مردم براي تبليغ فرهنگ وقف را مهم دانست و افزود: اجراي امينانه نيات واقفين مي‌تواند، مهم‌ترين تشويق براي ترويج وقف در جامعه باشد زيرا مردم با ديدن بركات وقف تشويق شده و نسبت به آن اقدام مي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه در كل كشور از ابتداي انقلاب تا سال 1388، 13 هزار و 96 مورد وقف اتفاق افتاده است گفت: از سال 1388 تا شش ماهه نخست امسال 15 هزار و 617 مورد وقف جديد ثبت‌شده كه بيانگر تبليغ و ترويج وقف در جامعه است
معاون فرهنگي سازمان اوقاف كشور بيان كرد: براي عزاداري‌، تعزيه و برگزاري مراسم‌هاي اعياد ائمه اطهار (ع) وقف‌ صورت مي‌گيرد اما متأسفانه وقف قرآني مهجور مانده است.
وي با اذعان به اينكه وقف در حوزه عترت را در كشور جا افتاده است افزود: كم‌تر از دو درصد موقوفات در كشور قرآني هستند درحالي‌كه پيامبر عظيم‌الشأن اسلام توجه به قرآن و عترت را به يك اندازه توصيه كرده بودند.
شرفخاني با تأكيد بر اينكه براي ترويج وقف‌هاي قرآني بايد از ظرفيت رسانه‌ها و تبليغات شهري بهره‌مند شويم افزود: مداحان و عاشقان اهل‌بيت عصمت و طهارت (ع)، اقدامات خوبي را در عرصه نذر و وقف مي‌دهند اما چنين اقداماتي از سوي جامعه قراني انجام نمي‌شود
وي بيان كرد: از ظرفيت‌هاي خيرين و مردم مي‌توان به‌عنوان پشتوانه اقتصادي و منابع مالي پايدار براي مؤسسات قرآني بهره‌مند شد
شرفخاني با تأكيد بر اينكه وابستگي مؤسسات قرآني به منابع دولتي قطعاً با شكست مواجه مي‌شود، خاطرنشان كرد: ما اگر مي‌خواهيم كار قرآني در كشور شكل بگيرد بايد از منابع مردمي بهره‌مند شويم.
وي با بيان اينكه براي تشكيل ساختار قرآني نياز به ايجاد نهضت قرآني است گفت: اوقاف هم در اين زمينه مي‌تواند زمينه لازم را فراهم كند.
وي پيشرفت علم و فناوري را عامل توسعه كشور دانست و افزود: توسعه علم و فناوري منجر به پيشرفت اقتصادي، اجتماعي، علمي و سياسي هر كشور مي‌شود كه از موضوعات مطروحه رهبري معظم نظام در بند پنجم ابلاغيه توسعه علم و فناوري است.
شرفخاني به تأكيد رهبري در اين خصوص مبني بر اينكه «در توسعه علم و فناوري از ظرفيت‌هاي وقف هم استفاده شود» خاطرنشان كرد: يكي از اولويت‌هاي مهم، وقف در حوزه علم و فناوري است.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف ضرورت تسهيل در امر ازدواج را مهم دانست و افزود: يكي از نيازهاي اساسي جامعه «وقف براي امر ازدواج» است، زيرا بخش عمده‌اي از آسيب‌هاي اجتماعي ما ريشه در عدم ازدواج جوانان و همچنين بالا رفتن سن ازدواج دارد.


| شناسه مطلب: 72185




وقف



نظرات کاربران