دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای فعالیت در زیر نظر الحشد الشعبی دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای فعالیت در زیر نظر الحشد الشعبی دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای فعالیت در زیر نظر الحشد الشعبی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای فعالیت در زیر نظر الحشد الشعبی دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای فعالیت در زیر نظر الحشد الشعبی دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای فعالیت در زیر نظر الحشد الشعبی دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای فعالیت در زیر نظر الحشد الشعبی دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای فعالیت در زیر نظر الحشد الشعبی

دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای فعالیت در زیر نظر الحشد الشعبی

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق از گردان های این سازمان خواست که روابط حزبی خود را با بدر قطع کرده و زیر نظر الحشد الشعبی باقی بمانند و شهرها را از سلاح خالی کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي ،پايگاه خبري السومريه نيوز به نقل از العامري گفت، سلاحي كه در دست نيروهاي اين سازمان است متعلق به دولت عراق است.
وي از فرماندهان گردان هاي اين سازمان در شهرها خواست تا شهرها را از سلاح خالي كنند.
وي در پيامي، پيروزي بر تروريسم را به مردم اين كشور تبريك گفت و افزود: سازمان بدر با فتواي آيت الله سيستاني مرجعيت عالي عراق به سمت جبهه هاي نبرد با تروريسم حركت كرد و در سايه آن توانست هزاران نفر از مبارزان را آموزش دهد و با استفاده از تجارب گذشته خود، گردان هاي نظامي آموزش ديده و منظمي را تشكيل داد كه دركليه نبردها براي آزاد سازي عراق از روز نخست شركت داشتند.
وي اظهار داشت: سازمان بدر در كنار ديگر يگان هاي مقاومت در آزادسازي شهر هاي دياله، شكستن محاصره امرلي و طوز خرماتو، جرف الصخر، الضلوعيه، نيردهاي صلاح الدين، تكريت، الدور، العلم، الفلوحه، الصقلاويه، الكرمه، جبال حمرين، النباعي، منشاه المثني و ناظم التقسيم، ناظم الثرثار، نينوا، البعاج، تلعفر، الشرقاط، الحويجه، الرياض و الرشاد مشاركت داشت.
دبيركل سازمان بدر عراق تصريح كرد: سازمان بدر عراق در راه آزاد سازي اين كشور 2هزار و 500 شهيد تقديم كرده است.
وي افزود: در حال حاضر ما شمار زيادي نيروي نظامي داريم كه تحت فرمان الحشد الشعبي (نيروهاي بسيج مردمي عراق) هستند و به دستور مراجع نظامي در چارچوب نيروهاي مسلح عراق عمل مي كنند.
العامري اظهار داشت: آنها در حال حاضر در تامين امنيت مناطق مختلف عراق از جمله در استان هاي دياله، صلاح الدين، كركوك، نينوا، الانبار و بغداد نقش دارند.
وي افزود: به فرماندهان اين تيپ اعلام مي كنيم كه روابط حزبي خود را با سازمان بدر قطع كرده و همچنان تحت امر الحشد الشعبي به دليل اهميتي كه الحشد الشعبي در دفاع از عراق دارد،باشند.
العامري همچنين اعلام كرد: كليه سلاحي كه در دست اين نيروها قرار دارد متعلق به دولت عراق است و ما سلاح ويژه در اختيار نداريم و فرماندهان اين نيروها در شهرهاي مختلف بايد شهر را خلع سلاح كنند.
در همين ارتباط پيش از اين مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق از شاخه نظامي اين جريان خواست، اكنون كه جنگ با داعش به پايان رسيده، سلاح خود را تحويل دولت عراق دهد.
صدر از عناصر گروه «سرايا السلام» (شاخه نظامي جريان صدر) خواست تا سلاح خود را تحويل دولت دهند و همه مقرهاي خود جز مقرهاي غيرنظامي را تعطيل كنند و جز «سامراء» همه مواضع آزاد شده را تسليم نيروهاي امنيتي كنند.




نظرات کاربران