آیت‌الله سیستانی: سلاح در انحصار دولت عراق باشد آیت‌الله سیستانی: سلاح در انحصار دولت عراق باشد آیت‌الله سیستانی: سلاح در انحصار دولت عراق باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله سیستانی: سلاح در انحصار دولت عراق باشد آیت‌الله سیستانی: سلاح در انحصار دولت عراق باشد آیت‌الله سیستانی: سلاح در انحصار دولت عراق باشد آیت‌الله سیستانی: سلاح در انحصار دولت عراق باشد آیت‌الله سیستانی: سلاح در انحصار دولت عراق باشد

آیت‌الله سیستانی: سلاح در انحصار دولت عراق باشد

روز گذشته آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان عراق در پیامی که توسط نماینده وی در نمازجمعه کربلا قرائت شد، تأکید کرد که تمام تسلیحات موجود در عراق باید در اختیار و زیرنظر دولت این کشور قرار داشته باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين مرجع شيعي همچنين از نخست‌وزير خواسته است مجاهديني كه در جنگ عليه داعش طي سال‌هاي گذشته شركت داشته‌اند توسط دولت در ساختار هيأت‌هاي امنيتي مورد نظارت جذب شوند.
پيش از اين نيز، مقتدي صدر، رهبر جريان صدر از گروه حشد شعبي درخواست كرده بود تسليحات خود را بعد از شكست داعش در اختيار دولت عراق قرار دهد. صدر همچنين از دولت عراق خواسته بود مانع از مشاركت هر گروهي با عنوان حشد شعبي در انتخابات آينده عراق شود و هدف خود از اين مطالبات را حفظ جايگاه و ‌شأن مجاهدين و خون شهدا اعلام كرده بود. از سوي ديگر، قيس خزعلي، دبير كل جنبش گردان‌هاي اهل حق (از مهم‌ترين گروه‌هاي سازمان حشد شعبي) روز پنجشنبه در جريان نطقي تلويزيوني اعلام كرد: نيروهاي نظامي جنبش گردان‌هاي اهل حق از اين پس تحت امر نخست‌وزير عراق خواهند بود و جنبش براساس قوانين عراق به يك حزب سياسي تبديل شده است.
اين اقدام، به گفته خزعلي، در پاسخ به نداي مرجعيت عراق براي عدم ‌ورود نيروهاي نظامي و مسلح به انتخابات صورت گرفته است. انتخابات پارلماني عراق در 25ارديبهشت سال‌97 برگزار خواهد شد و تمامي گروه‌هاي سياسي اين كشور، اعم از شيعه، سني و كرد خود را براي رقابتي جدي آماده مي‌كنند. اين در حالي است كه با توجه به عدم‌تحرك جدي بدنه اهل سنت و كردهاي عراق (به‌ويژه بعد از شكست طرح همه‌پرسي)، به‌نظر مي‌رسد رقابت بسيار چشمگيري ميان جريانات مختلف شيعي در انتخابات سال آينده اين كشور به وقوع بپيوندد.




نظرات کاربران