برکات زیارت امام حسین (ع) برکات زیارت امام حسین (ع) برکات زیارت امام حسین (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برکات زیارت امام حسین (ع) برکات زیارت امام حسین (ع) برکات زیارت امام حسین (ع) برکات زیارت امام حسین (ع) برکات زیارت امام حسین (ع)

برکات زیارت امام حسین (ع)

مردان خدا و شخصیت‌های الهی، همانگونه که در زمان حیات خویش استوانه دین و محور انسانیت و پشتوانه حق و عدالت هستند، در زمان پس از مرگ نیز آرامگاه و زیارتگاهشان پشتوانه حق و عدالت و فضیلت است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شيعه امام را مقرب درگاه خدا مي‌‏داند و با توسل به او قربي به خدا پيدا مي‌كند، همانطور كه خودش در قرآن مجيد فرمود: «به سوي او وسيله بگيريد» امام را وسيله الهي مي‏‌داند. زيرا توسل و شفاعت، بعدي از ابعاد زيارت است كه زائر از اين طريق خود را به درگاه الهي نزديك مي‏‌كند.
پيشوايان ما وعده فرموده‌‏اند كه از زائران خود دستگيري كنند. امام باقر(ع) درباره بركات و آثار زيارت امام حسين (ع) مي‌فرمايند: "شيعيان ما را به زيارت قبر حسين بن علي عليه‏‌السلام فرمان دهيد؛ زيرا زيارت آن، روزي را زياد مي‏‌كند، عمر را دراز مي‏‌گرداند و بدي‌ها را دور مي‏‌سازد1".
همچنين به امام صادق (ع) عرض كردند: "كمترين اثر براي زائر قبر امام حسين (ع) چيست؟ فرمود: «كمترين تأثيرش اين است كه خداوند متعال، او، خانواده و مالش را حفظ مي‌كند تا به سوي اهل خويش برگردد، و چون روز قيامت فرا رسد، خداوند حافظ او خواهد بود2".
آن حضرت درباره تأثير زيارت امام حسين(ع) در روز قيامت فرمود: «هيچ كس در روز قيامت نيست مگر آنكه آرزو مي‏‌كند كه اي كاش از زائرين امام حسين (ع) مي‏‌بود زيرا مشاهده مي‏‌نمايد كه با زائران حسين (ع) به واسطه مقامي كه در نزد پروردگار دارند، چگونه عمل مي‏‌شود».
امام صادق (ع) فرمود: «به درستي كه خداي تبارك و تعالي، قبل از اهل عرفات، براي زائران قبر حسين (ع) تجلي مي‌نمايد، حوايج آنان را برآورده مي‏‌كند، گناهانشان را آمرزيده و درخواست‌هايشان را به اجابت مقرون مي‏‌سازد، و سپس متوجه اهل عرفات شده و در مورد آنان نيز اينگونه عمل مي‏‌كند».
ايشان در جايي ديگر مي‌فرمايند: "اگر مردم مي‏‌دانستند كه چقدر خير و بركت در زيارت امام حسين (ع) وجود دارد، براي زيارت كردنش با يكديگر مقاتله مي‏‌كردند، و هر آينه اموالشان را براي رفتن به زيارتش مي‏‌فروختند".
رسول گرامي اسلام (ص) نيز فرمود: «من تعهد مي‏‌كنم كه در روز قيامت هنگامه رستاخيز، ضمن ملاقات با زائر حسين (ع)، دستش را بگيرم و از مراحل هول‏ انگيز و سختي‌هاي قيامت نجاتش بخشيده و او را به بهشت وارد كنم».
البته احاديث و روايات بسيار زيادي از معصومين(ع) در زمينه آثار و بركات زيارت حضرت سيدالشهداء از راه دور و نزديك ذكر شده است.
1- بحارالأنوار: 101 / 4 / 12 منتخب ميزان‌الحكمة: 408
2- رجالي تهراني، عليرضا. "آثار و بركات زيارت سيدالشهداء(ع)




نظرات کاربران