اخوان‌المسلمین: ما در زندان هستیم تا معامله قرن را انجام دهند اخوان‌المسلمین: ما در زندان هستیم تا معامله قرن را انجام دهند اخوان‌المسلمین: ما در زندان هستیم تا معامله قرن را انجام دهند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخوان‌المسلمین: ما در زندان هستیم تا معامله قرن را انجام دهند اخوان‌المسلمین: ما در زندان هستیم تا معامله قرن را انجام دهند اخوان‌المسلمین: ما در زندان هستیم تا معامله قرن را انجام دهند اخوان‌المسلمین: ما در زندان هستیم تا معامله قرن را انجام دهند اخوان‌المسلمین: ما در زندان هستیم تا معامله قرن را انجام دهند

اخوان‌المسلمین: ما در زندان هستیم تا معامله قرن را انجام دهند

رهبر گروه اخوان‌المسلمین مصر ضمن دفاع از آرمان فلسطین تأکید کرد که ما را به زندان افکنده‌اند تا برخی‌ معامله موسوم به معامله قرن درباره فلسطین را انجام دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري فارس، «محمد بديع» در جلسه دادگاه جنايي قاهره كه براي بررسي پرونده مربوط به تحصن هواداران مرسي در ميدان رابعه‌العدويه برگزار شده بود، بر حمايت از آرمان فلسطين تأكيد كرد.
منابع حقوقي گزارش دادند كه هيأت منصفه دادگاه به بديع اجازه داده تا به اتهامات شهود درباره استفاده از خشونت در جريان تحصن هواداران مرسي در ميدان رابعه در آگوست ۲۰۱۳ پاسخ دهد و بديع نيز همه اين اتهامات را رد كرد.
بديع همچنين به تصميم اخير واشنگتن درباره اينكه قدس پايتخت اسرائيل است، واكنش نشان داد و تأكيد كرد كه مسئله فلسطين يك قضيه اولي و ابدي براي ما و تمام امت عربي و اسلامي است.
به نوشته روزنامه القدس‌العربي، سپس قاضي «حسن فريد» سخنان بديع را قطع كرد و او را به «تخريب مصر» متهم كرد كه بديع باز هم تكرار كرد كه از اين اتهامات مبراست و گفت «ما را آزاد كنيد ما فلسطين را آزاد مي‌كنيم، فلسطين قضيه اصلي ماست، ما زنداني هستيم تا برخي‌ها معامله قرن را انجام دهند».
«معامله قرن» به طرح دولت آمريكا براي حل‌وفصل منازعه فلسطيني-اسرائيلي اطلاق مي‌شود كه قرار است اوايل سال آينده اين طرح ارائه شود و عبدالفتاح السيسي رئيس‌جمهور مصر نيز پيش از اين در سخنان خود از اين طرح به عنوان «معامله قرن» ياد كرده بود.
بديع به همراه ۷۳۸ متهم ديگر (۳۰۰ زنداني و ۴۳۹ فراري) در پرونده ميدان رابعه العدويه تحت محاكمه هستند.
در نتيجه حمله ارتش مصر به تحصن‌كنندگان در ميدان رابعه و النهضه در تاريخ ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ حدود ۶۳۲ نفر از جمله ۸ پليس كشته شدند كه البته به گفته سازمان‌هاي حقوقي محلي و بين‌المللي تعداد كشته‌ها بيش از يك‌هزار نفر بود.




نظرات کاربران