کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» به چاپ رسید کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» به چاپ رسید کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» به چاپ رسید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» به چاپ رسید کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» به چاپ رسید کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» به چاپ رسید کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» به چاپ رسید کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» به چاپ رسید

کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» به چاپ رسید

کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن؛ با رویکرد تحلیل سازمانی» نوشته علیرضا نوبری از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران توسط نشر معارف منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، معنويت واژه اي است كانوني با دامنه اي گسترده كه با سرشت انسان مرتبط و بر بينش ها، گرايشات و كنش هاي جوامع بشري اثرگذار است. اين واژه با توجه به خاستگاه الهي و غيرالهي اش به دو قسم قدسي و غيرقدسي تقسيم مي شود. معنويت قدسي با رويكرد قرآني، به نيازها و استعدادهاي انسان نگاهي جامع دارد و با توجه به سه مقوله نياز، هدف و استعداد انسان به تنظيم داده هاي انديشه اي و رفتاري مي پردازد.
نويسنده «معنويت قدسي از نگاه قرآن» ضمن ارائه تعاريف موجود از معنويت و سازمان، به آسيب شناسي آنها روي آورده و در ادامه با بررسي دقيق و گسترده آيات قرآن كريم، ضمن معناشناسي معنويت قدسي، به اركان، مباني و ويژگي ها و آثار آن نيز پرداخته است تا چارچوبي مشخص را از اين عرصه جديد معنويت به سامان برساند. اين فرآيند باعث نشان دادن قابليت معنويت قدسي در مديريت سازماني و نشان دادن قابليت والاي قرآن كريم در ارائه نظريه هاي نو در مباحث علوم انساني مي شود. از سويي ديگر سعي كرده است افزون بر مفهوم شناسي دقيق از واژه معنويت در نگاه قدسي و وحياني، به آسيب هاي ديگر مكاتب مدعي معنويت نيز اشاره كند.
اين كتاب از سه فصل تشكيل شده است: ۱٫ معنويت (معناشناسي معنويت، رويكردهاي معنويت و نسبت شناسي آن با مفاهيم همسو، آسيب شناسي معنويت غيرقدسي)، ۲٫ معنويت در سازمان (سازمان و نظريه هاي آن، معنويت سازماني و رويكردهاي معنويت در سازمان)، ۳٫ معنويت قدسي در سازمان با رويكرد قرآني (مباني، چيستي، اركان، ويژگي ها و آثار معنويت قدسي از نگاه قرآن(.
كتاب «معنويت قدسي از نگاه قرآن» نوشته عليرضا نوبري در ۳۶۸ صفحه با قيمت ۱۸۰۰۰ تومان توسط نشر معارف و با همكاري دانشگاه معارف اسلامي منتشر شده است.


| شناسه مطلب: 72291




كتاب قرآن معنويت



نظرات کاربران