اسکان میلیون ها زائر اربعین توسط ایران اسکان میلیون ها زائر اربعین توسط ایران اسکان میلیون ها زائر اربعین توسط ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اسکان میلیون ها زائر اربعین توسط ایران اسکان میلیون ها زائر اربعین توسط ایران اسکان میلیون ها زائر اربعین توسط ایران اسکان میلیون ها زائر اربعین توسط ایران اسکان میلیون ها زائر اربعین توسط ایران

اسکان میلیون ها زائر اربعین توسط ایران

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت که در ایام اربعین حسینی امسال میلیون ها زائرتوسط جمهوری اسلامی ایران در عراق اسکان یافتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، جمشيد گودرزي امروز (دوشنبه) در همايش تجليل از خادمان و خيرين اربعين حسيني استان البرز كه در موسسه تحقيقاتي اصلاح و تهيه نهال و بذر كشور واقع در كرج برگزار شد، افزود: امسال شبانه يك ميليون و 200 هزار فضاي اسكان در مرزها و در شهرهاي مقدس و همچنين در مسير زايرين ايجاد شد و تقريبا در هر وعده يك ميليون و 400 هزار نفر پذيرايي شدند كه در اين اقدام تمام استان ها از جمله استان البرز نقش موثر و خوبي داشتند.
***رشد 100 درصدي فعاليت هاي استان البرز
گودرزي با بيان اينكه موكب داران استان البرز در نجف اشرف و در كربلاي معلي و در مسير زائران توانستند با حضور خودشان در قالب 40 موكب به فعاليت بپردازند، گفت: البرزي ها در اين مدت پذيراي 35 هزار زائر اربعين بودند.
وي ادامه داد: امسال موكب ها نسبت به سال هاي گذشته با برنامه مشخص و مناسب پيش رفتند.
وي افزود: موكب داران با تعهد واعتقادات و با عشق و علاقه اي كه داشتند توانستند تعهدي كه در پروانه شان ثبت شده بود را اجرايي كنند و قرار است اين پروانه ها را به صورت مشترك با عراقي ها در عتباب مقدسه به توافق برسيم و يك برنامه مشترك با عتبه ها داشته باشيم.
وي گفت: همچنين قرار است موكب داران به كمك ستاد بازسازي استان ها بيايند تا بخشي از تعهداتي كه ستاد براي خودش تعريف كرده است را بر عهده گيرند.
وي افزود: مهمترين بحث در اربعين حسيني اين است كه مردم عراق به عنوان ميزبان اصلي و ما ميهمان هستيم و بايد طوري عمل كنيم در اين ميزباني خدشه اي وارد نشود و حساسيتي به وجود نيايد.
گودرزي افزود: به همين منظور در نظر داريم موكب هاي مشترك با عراقي ها را گسترش دهيم و همكاري بيشتري با هيات ها و موكب داران عراقي داشته باشيم به صورتيك ه يك احساس برادري و همدلي بيشتري با مردم عراق به وجود آيد.
وي اظهار داشت: اين حركت يك حركت گسترده بود و در مجموع و در جمع بندي انجام شده توانستيم از نظر كيفي و كمي پيشرفت خوبي داشته باشيم و خدمات خوبي به زايرين ارايه دهيم.


| شناسه مطلب: 72311




اسكان اربعين زائر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران