برکات اربعین در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور برکات اربعین در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور برکات اربعین در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برکات اربعین در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور برکات اربعین در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور برکات اربعین در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور برکات اربعین در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور برکات اربعین در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور

برکات اربعین در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور

سرپرست اورژانس کشور در همایش ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی بر برکات اربعین حسینی در خدمت رسانی مناسب اورژانس کشور در زلزله غرب کشور تاکید کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، امير حسين كوليوند، سرپرست اورژانس كشور در همايش ملي ايمني در برابر زلزله و كاهش اثرات بلاهاي طبيعي كه صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد با بيان اينكه بسياري از شهرهاي كشور از زلزله اخير كرمانشاه تاثير گرفتند، عنوان كرد: در لحظات اوليه زلزله كرمانشاه كسي اطلاع دقيقي از محل زلزله ارائه نكرد اما هوشياري و آمادگي پرسنل اورژانس و استفاده از فناوري‌هاي جديد موجب شد تا اورژانس پيش از هر دستگاه ديگري بداند كانون زلزله كجا بوده و تيم‌هاي ارزياب را به محل اعزام كند.
كوليوند افزود: وقتي فهميديم زلزله در داخل مرز‌هاي ايراني رخ داده به همراه نماينده مردم سر پل ذهاب در مجلس خود را به منطقه رسانديم در مسير با فرماندهي ارتش، سپاه و پدافند غير عامل و همچنين جمعيت هلال احمر و ... هماهنگي‌هاي لازم را انجام داديم.
وي تاكيد كرد: در زمينه لرزه غرب كشور ما از بركات اربعين حسيني بهره‌مند شديم و پرسنل و امكاناتي كه در مرز مهران حضور داشتند خود را سريعا به سرپل ذهاب و محل حادثه رساندند. ضمن اينكه اين منطقه با توجه به قطعي برق بين 8 تا 9 ساعت در تاريكي مطلق بوده و هيچ گونه امكان استفاده از بالگرد را نداشتيم چرا كه بالگرد ديد در شب نداريم. تنها امكان ما استفاده از امبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها بود ضمن اينكه پس از طلوع آفتاب اورژانس هوايي به كمك آمد.
وي با بيان اينكه مهارت تكنيسين‌هاي اورژانس ثابت كرد كه هيچ مصدومي به علت انتقال فوت نكرده است ضمن اينكه دارو و تجهيزات در منطقه نيز دچار كمبود نشد چرا كه با دانشگاه‌هاي علوم پزشكي براي تامين دارو و تجهيزات پزشكي هماهنگي‌هاي لازم انجام شده بود. در مورد خون و فرآوردهاي خوني كمبودي وجود نداشت اين امر نيز به دليل انجام برنامه ريزي‌هاي دقيق براي اربعين حسيني بود.
كوليوند ادامه داد: شش بيمارستان صحرايي در همان روز نخست با همكاري مسئولان پدافند غير عامل برپا شد كه شامل اتاق عمل، راديولوژي و آزمايشگاه بود ضمن اينكه عمل‌هاي جراحي‌هاي بي نظيري در اتاق عمل‌هاي آنجا انجام شد.
كوليوند يادآور شد: مديريت جهادي و روحيه ايثارگري پرسنل اورژانس موجب شد تا پس از ساعت 3 و 4 بعد از ظهر روز نخست زلزله سر پل ذهاب مصدوم و فوتي زير آوار وجود نداشته باشد.
وي با اشاره به خدمات ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد: سختي كاري كه روي دوش سپاه بود موجب شد تا 20 ساعت پس از وقوع زلزله پايداري مباحث بهداشت و درمان را اعلام كرديم.
كوليوند بيان كرد: يكي از كارهاي مهم در زمان حوادث و بحران تعيين جايگاه پزشكي قانوني است اورژانس نبايد درگير انتقال فوتي‌ها باشد چرا كه بايد زنده‌ها را نجات دهد در حالي كه در سرپل ذهاب اينگونه نبود امبولانس‌هاي ما به انتقال فوتي‌ها نيز كمك مي‌كردند. پزشكي قانوني مي‌بايست همانند اورژانس در محل حاضر بوده و با امكانات خود به انتقال فوتي‌ها اقدام مي‌كرد.
منبع: ايكنا


| شناسه مطلب: 72451




اربعين



نظرات کاربران