ترجمه «انسان ۲۵۰ساله» به اردو و آذری ترجمه «انسان ۲۵۰ساله» به اردو و آذری ترجمه «انسان ۲۵۰ساله» به اردو و آذری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ترجمه «انسان ۲۵۰ساله» به اردو و آذری ترجمه «انسان ۲۵۰ساله» به اردو و آذری ترجمه «انسان ۲۵۰ساله» به اردو و آذری ترجمه «انسان ۲۵۰ساله» به اردو و آذری ترجمه «انسان ۲۵۰ساله» به اردو و آذری

ترجمه «انسان ۲۵۰ساله» به اردو و آذری

کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» از سوی آستان قدس رضوی به زبان‌های اردو و آذری ترجمه شد. قرار است برگردان این اثر به زودی در کشورهای مقصد توزیع شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «انسان 250 ساله» شامل سخنراني ها و مطالب دستنويس مقام معظم رهبري درباره زندگي سياسي ـ ـ مبارزاتي ائمه(ع)، از پيش از انقلاب تا سال 1389 است. عنوان كتاب عيناً برگرفته از كلام منور مقام معظم رهبري است و بيانگر نوع نگاه ايشان به زندگي سياسي مبارزاتي ائمه(ع) است. علت اين نامگذاري بر روي زندگي ائمه(ع)، در مقدمه كتاب به تفصيل از بيانات ايشان آورده شده است. اين كتاب شامل 17 فصل است كه نحوه چينش عناوين فصل‌ها، به صورت ترتيب تاريخي زندگي ائمه(ع)، از دوران پيامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادي و امام عسكري(ع) است كه بيانات مقام معظم رهبري درباره اين سه امام بزرگوار در يك فصل ارائه شده است. محتواي اين كتاب به دنبال انتقال مفهومي متعالي از مسير و مقصد زندگي مجاهدانه ائمه(ع) است و از اين رو بيش از آنكه يك كتاب تاريخيِ صِرف باشد، يك فراتحليل تاريخي است؛ كه به جاي شرح و تفصيل وقايع زندگي ائمه، نگاهي كل‌گرا به زندگي هر يك از معصومين با توجه به بستر تاريخي دوره مربوطه و در راستاي مقصود واحدي كه همه اين بزرگواران دنبال مي‌كردند، ارائه مي‌دهد. لذا آشنايي هر چه بيشتر خوانندگان محترم با تاريخ زندگي ائمه، تنفس در فضاي انسان 250 ساله را دلنشين تر مي‌كند.
عنوان كتاب عيناً برگرفته از كلام منوّر مقام معظم رهبري است و بيانگر نوع نگاه ايشان به”„زندگي سياسي ‌ـ‌ مبارزاتي ائمه عليهم‌السلام است. علت اين نام‌گذاري بر روي زندگي ائمه عليهم ‌السلام، در مقدمه كتاب”„به تفصيل از بيانات ايشان آورده شده است؛ كه توصيه مي‌شود با مطالعه اين مقدمه، خواننده پيش از مطالعه فصل‌هاي اصلي كتاب، درك كامل‌تري نسبت به معنا و مفهوم مترقّيِ انسان 250 ساله به‌دست آورده و از محتواي كتاب بيشتر بهره‌مند شود.
اين كتاب شامل 17 فصل است كه نحوه چينش عناوين فصل‌ها، به‌ صورت ترتيبِ تاريخي زندگي ائمه عليهم ‌السلام از دوران پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله تا دوره امام جواد، امام هادي و امام عسكري عليهم ‌السلام است؛ كه بيانات مقام معظم رهبري درباره اين سه امام بزرگوار در يك فصل ارائه شده است.
كتاب عنوان وسوسه‌برانگيزي دارد كه مي‌تواند به راحتي مخاطب را به سمت خود جلب كند. بسياري از مخاطبان پس از مطالعه آن اذعان داشتند كه پيش از اين، تصور درستي از حركت‌هاي سياسي و سيره پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نداشتند. كتاب با ارائه مطالب مختلف، پرسش‌هاي گوناگوني را براي مخاطب ايجاد مي‌كند و همين موضوع،‌ مخاطب را برآن مي‌دارد كه كتاب را تا انتها مطالعه كند. پس از مطالعه اثر چند گزاره درباره زندگي و سيره ائمه(ع) دست مي‌دهد، از جمله آنكه ائمه اطهار(ع) يك انسان واحد با عملكرد مختلف، بنا به شرايط زمان، هستند.
اين اثر در سال‌هاي گذشته در صدر پرفروش‌ترين آثار نشر صهبا قرار دارد. «انسان 250 ساله» در بازار كشورهاي عربي هم پرمخاطب است. اگر نگاهي به بازخوردهاي ترجمه اين كتاب به عربي هم بيندازيم، متوجه اين موضوع خواهيم شد. نرجس هاشم، از جمله مخاطبان عرب‌زبان كتاب است كه درباره آن مي‌گويد: معتقدم كه اين كتاب، جزو نخستين قرائت‌هاي مفصل درباره زندگي ائمه اطهار(ع) است. از جمله كتاب‌هايي است كه درباره ائمه(ع) نوشته شده و انسان از آغاز آن، علاقه به مطالعه كتاب دارد. اين امر در حوزه زندگي سياسي اين بزرگواران مانند زندگي نبي مكرم اسلام و حضرت صاحب الزمان(ع) بيشتر نمود دارد.
قرار است اين اثر به ديگر زبان‌ها نيز ترجمه و در كشورهاي مقصد توزيع شود. آستان قدس رضوي ترجمه اردو و آذري كتاب را به تازگي انجام داده است. پيش‌تر نيز از سوي مجمع جهاني اهل بيت(ع) كتاب به زبان‌هاي انگليسي، فرانسه و هوسايي نيز برگردانده شده كه با اقبال خوبي همراه بوده است.
منبع:تسنيم




نظرات کاربران