عربستان مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشت عربستان مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشت عربستان مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشت عربستان مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشت عربستان مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشت عربستان مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشت عربستان مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشت

عربستان مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشت

به دنبال افت قیمت نفت که موجب کاهش منابع درآمدی عربستان و امارات شده، این دو کشور از روز اول ژانویه ۲۰۱۸ نظام مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشتند.

پايگاه خبري فوربز نوشت، به دنبال افت قيمت نفت كه موجب كاهش منابع درآمدي عربستان و امارات شده، اين دو كشور از روز اول ژانويه 2018 نظام ماليات بر ارزش افزوده را به اجرا گذاشتند. اين ماليات 5 درصدي قرار است بر اكثر كالاها و خدمات اعمال شود تا بخشي از كاهش درآمد ناشي از افت قيمت نفت در طي 3 سال و نيم گذشته را جبران نمايد.
هرچند وضع ماليات احتمالا موجب كندي هر چه بيشتر رشد اقتصادي خواهد شد، اما امارات انتظار دارد حدود 3.3 ميليارد دلار از محل اخذ ماليات درآمد كسب كند.
در همين حال، عربستان كه از بزرگترين بودجه تاريخ خود رونمايي كرده و قصد دارد در سال مالي جاري 261 ميليارد دلار هزينه انجام دهد، انتظار دارد درآمد خود را از طريق اخذ ماليات بر ارزش افزوده بالا ببرد. كسري بودجه عربستان در سال 2016 ميلادي به رقم 97 ميليارد دلار رسيد. اين كشور همچنين قصد دارد براي كاهش هزينه ها به شكل بي سابقه اي يارانه سوخت و ساير كالاهاي اساسي را كاهش دهد تا بتواند تا سال 2020 ميلادي كسري بودجه خود را برطرف سازد.
پيشتر صندوق بين المللي پول به كشورهاي صادر كننده نفت در منطقه حاشيه خليج فارس پيشنهاد كرده بود كه به منظور افزايش منابع درآمدي غيرنفتي، ماليات وضع كنند. صندوق بين المللي پول همچنين به اين كشورها توصيه كرده كه ماليات بر درآمدها را نيز وضع يا گسترش دهند.
عربستان امارات در تابستان گذشته نيز اقدام به وضع ماليات صد درصدي بر محصولات دخاني و نوشيدني هاي انرژي زا و همچنين ماليات 50 درصدي بر نوشيدني هاي غير الكلي كرده بودند.
روزنامه خليج تايمز گزارش داده كه ماليات بر ارزش افزوده بر كالاهايي نظير مواد غذايي، پوشاك، لوازم الكترونيكي، بنزين، تلفن همراه، آب، برق و رزرو هتل ها اعمال خواهد شد.
منبع: تسنيم


| شناسه مطلب: 72579




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران