دانشنامه امام رضا (ع) اثری فاخر و ماندگار برای محققین و پژوهشگران رضوی دانشنامه امام رضا (ع) اثری فاخر و ماندگار برای محققین و پژوهشگران رضوی دانشنامه امام رضا (ع) اثری فاخر و ماندگار برای محققین و پژوهشگران رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دانشنامه امام رضا (ع) اثری فاخر و ماندگار برای محققین و پژوهشگران رضوی دانشنامه امام رضا (ع) اثری فاخر و ماندگار برای محققین و پژوهشگران رضوی دانشنامه امام رضا (ع) اثری فاخر و ماندگار برای محققین و پژوهشگران رضوی دانشنامه امام رضا (ع) اثری فاخر و ماندگار برای محققین و پژوهشگران رضوی دانشنامه امام رضا (ع) اثری فاخر و ماندگار برای محققین و پژوهشگران رضوی

دانشنامه امام رضا (ع) اثری فاخر و ماندگار برای محققین و پژوهشگران رضوی

در کنار تمامی کتاب‌های مرجعی که این روزها در حوزه‌های مختلف منتشر می‌شود، دانشنامه امام رضا (ع) همچون ستاره‌ای در آسمان کتب رضوی می‌درخشد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد مقدس، جلد اول دانشنامه امام رضا (ع) كه با همكاري سه نهاد جامعه المصطفي العالميه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد بين‌المللي فرهنگي هنري امام رضا (ع) منتشرشده است، سندي معتبر براي تمامي پژوهشگران است.
اين دانشنامه داراي ساختار خاصي با بخش‌هاي مفاهيم، شخصيت‌ها، مكان‌ها، كتاب‌ها و آثار است ، همچنين در نوشتن مقالات آن مستند بودن، اصالت، امانت‌داري، پرهيز از ارزشيابي غيرعلمي، جامعيت علمي، پرهيز از حاشيه پردازي، پايبندي به چارچوب و قلمرو موضوعي، پرهيز از نقل‌قول مستقيم و بروز و ظهور سرواژه در نگارش رعايت شده است.
اما سازمان علمي دانشنامه كه متشكل از هيئت‌ امنا شوراي علمي، بخش علوم اسلامي، بخش اعلام و اماكن و بخش كتب و آثار است جمعي از فرهيختگان و اساتيد دانشگاه‌هاي كشور و حوزه‌هاي علميه را شامل مي‌شود كه خود مدت‌ها در بخش كتب رضوي داراي تأليف، تحقيق و ترجمه بوده‌اند، ضمن آن‌ كه كتابخانه‌هاي رسمي و بزرگ كشور نيز سهم زيادي در پديد آمدن اين مجموعه داشته‌اند.
جلد اول دانشنامه داراي 180 مدخل و از امام علي بن موسي‌الرضا (ع) آغاز و تا احمد بن موسي الكاظم (ع) ادامه دارد. اين كتاب به مديريت علمي يعقوبعلي برجي به نگارش درآمده و در شمارگان هزار نسخه و در 740 صفحه همراه با نمايه است.
دانشنامه امام رضا (ع) منبعي جامع براي پژوهشگران و محققان در حوزه فرهنگ رضوي است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران