رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از آغاز توسعۀ حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) خبر داد و گفت: مردم سالانه ۱۲ میلیارد تومان به امر بازسازی حرمین در عتبات کمک می کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از معاونت فرهنگي و روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات استان كرمان، حسن پلارك در بازيد از پروژۀ معراج، «طرح ترفيع گنبد حرم مطهر امام حسين (ع) در كرمان» پيرامون پروژه‌هاي در دست اقدام ستاد، گفت: در بازديدي كه از پروژۀ معراج داشتم، نسبت به قبل پيشرفت‌هاي قابل توجهي صورت گرفته و سگمنت‌ها آماده و بخشي از آن‌ها گالوانيزه شده و بخشي هم در حال گالوانيزه شدن است و اين نشان از سرعت فرآيند كار دارد كه به نظر مي‌رسد هنوز هم جاي افزايش سرعت را هم دارد.
وي به بخش ظاهري و نماي گنبد كه به چشم زائر مي‌آيد، اشاره كرد و گفت: اين بخش هنوز پيشرفت چشمگيري نداشته و اميدواريم هرچه زودتر خشت‌ها به مرحلۀ طلاكاري برسند و با نصب آزمايشي روي گنبد در معرض ديد مردم قرار گيرند.
پلارك با بيان اينكه آماده شدن و انتقال گنبد، منوط به آماده شدن زيرساخت مربوطه در كربلاست، افزود: با توجه به اينكه مدير هر دو مجموعه مهاجري است، حتما برنامه را تنظيم كرده‌ و با آماده شدن زير ساخت، گنبد هم آماده و منتقل مي‌شود.
توسعۀ ۲۰ برابري صحن حضرت علي(ع) يك حركت تاريخي و بي‌سابقه است
وي در خصوص ساير پروژه ‌هاي در دست اقدام در عتبات، اظهار داشت: بزرگ‌ترين طرح توسعه را در نجف اشرف با صحن حضرت فاطمه زهرا (س) داريم كه پيش از آن با خيل عظيم زائران به خصوص در ايام و مناسبت‌هاي خاص مانند نيمه شعبان، عيد غدير، ۱۳ رجب، اربعين و غيره با حضور جمعيت چند ميليوني از سراسر دنيا، كوچك بودن حرم در نجف اشرف، نقيصۀ بزرگي براي مديريت شيعه و زيارت زائرين بود ولي به لطف خدا توفيق پيدا كرديم صحن حرم حضرت امير عليه السلام را به ۲۰ برابر افزايش دهيم كه يك حركت تاريخي و بي‌سابقه محسوب مي‌شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور در ادامه اظهار اميدواري كرد: تا پايان سال جاري يا اوائل سال آتي مراحل اتمام پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا (س) را در نجف اشرف داشته باشيم.
پروژۀ عظيم صحن حضرت فاطمه زهرا(س) با هزينه اي به مراتب كمتر از روال عادي انجام شده است
پلارك تصريح كرد: اين پروژه كه از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي ما بود كه طي كمتر از پنج سال به مرحلۀ اجرا درآمد، از هر جهت جوابگوي نيازهاي زائران، عاشقان و ارادتمندان خواهد بود.
وي افزود: از ويژگي‌هاي اين پروژه علاوه بر زمان كم اجرا، قيمت تمام شدۀ آن نسبت به پروژه‌هايي است كه در كشورمان اجرا مي‌شود كه مي‌توان گفت با نصف قيمت اجرا شده است.
۶۰۰ ميليارد تومان هزينۀ اجرا و تكميل پروژۀ صحن حضرت فاطمه زهرا(س)
پلارك مبلغ هزينۀ شده در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) تا پايان كار را ۶۰۰ ميليارد تومان برشمرد و تصريح كرد: اين مبلغ تماماً توسط مردم و خيّران تامين شده و دقت در كار، صرفه جويي در هزينه‌ها، خريد مصالح به طور مستقيم از توليد كننده، پيشگيري از ريخت و پاش‌هاي كارگاهي و حذف سود پيمانكاري موجب كاهش چشمگير هزينه‌ها در اين پروژه شده است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور افزود: ما با هيچ پيمانكار سودجوئي كار نكرديم و پيمانكاران به اندازۀ هزينه‌ها از ما پول دريافت كرده‌اند.
تاكيد بر استفاده از معماري، كارگر و مصالح ايراني در انجام پروژه
وي استحكام و زيبايي را از ديگر ويژگي‌هاي اين پروژه برشمرد و گفت: معماري اين طرح صد در صد ايراني است و مصالح و نيازمندي‌ها و حتي كارگرانش هم از ايران تامين شدند.
وي در ادامه به بحث طرح توسعه حرم حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در كربلا اشاره كرد و گفت: يك سال از شروع طرح توسعۀ اين حرم مي‌گذرد و اميدواريم بر اساس تعهدي كه داديم بتوانيم سازه را امسال اجرايي كنيم و اربعين سال آينده زائران را زير سقف استقرار بدهيم.
وي ابراز كرد: اين امر هم به سرعت كار نياز دارد در صورتي كه كار در حرم سيدالشهدا (ع) بسيار سخت است و ما يك سال فقط براي تحكيم و آب بندي زمين كار كرديم.
پلارك اين پروژه را بسيار خاص، ويژه و ارزشمند ارزيابي كرد و گفت: پروژۀ طرح ترفيع گنبد و لاغر سازي و مقاوم سازي ستون‌هاي اطراف ضريح مطهر كه توسط ستاد بازسازي استان كرمان در حال انجام است، از پروژه‌هاي بزرگ، ارزشمند و حساس ما است.
توسعۀ ۱۰ برابري حرم امامين جوادين (ع)
وي يادآور شد: توسعۀ حرم امامين جوادين (ع) مدتي است كه شروع شده بخشي از آن در ماه‌هاي آينده افتتاح خواهد شد و بخشي ديگر به نام صحن حضرت صاحب الزمان (عجل) در حال اجراست كه فضاي حرم را بيش از ۱۰ برابر وسعت مي‌بخشد.
پلارك گفت: در سامرا در حال تملك زمين تا شعاع ۳۰۰ متري اطراف حرم هستيم و ممكن است اين طرح پنج سال يا بيشتر به طول انجامد چرا كه طرح عظيمي است و سامرا را از مظلوميت خارج مي‌كند.
توسعۀ حرم حضرت زينب (س) و حضرت رقيه (س) آغاز شده است
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور افزود: اخيراً گروه‌ها و تيم‌هاي مطالعاتي ما در سوريه بحث توسعه حرم حضرت زينب (س) و حضرت رقيه (س) را آغاز كرده‌اند.
وي تاكيد كرد: همۀ نيازهاي مالي طرح‌هاي بازسازي و توسعۀ حرم‌هاي مطهر ائمه در عراق، توسط مردم و علاقمندان تامين مي‌شود و مردم مايلند در حد وسع خود در اين پروژه‌ها شريك باشند.
پلارك اظهار داشت: كساني كه اقدام به خريد خشت طلاي گنبد حرم آقا سيدالشهدا (ع) مي‌كنند، كار ارزشمندي انجام مي‌دهند و برخي با پرداخت ۲ ميليون و ۱۵۰ هزار تومان يك خشت طلا را خريداري مي‌كنند كه تا ابد به نام خودشان ثبت است و برخي در قالب پروژۀ «خشت‌هايي براي بهشت»، روزي ۱۱۰ تومان پرداخت مي‌كنند كه ماهانه ۳۳۰ هزار تومان مي‌شود و بسياري از مردم مشترك اين طرح هستند و ماهانه پرداخت مي‌كنند.
مردم سالانه ۱۲ ميليارد تومان به امر بازسازي حرمين در عتبات كمك مي‌كنند
وي به روش ديگري مبني بر استفاده از اپليكيشن اشاره كرد و گفت: در اين روش هم هر كسي به اندازه‌اي كه مايل است كمك مي‌كند و به اين ترتيب ما سالانه ۱۲ ميليارد تومان كمك مردمي براي بازسازي و توسعۀ حرم‌هاي مطهر جمع آوري مي‌كنيم كه بسياري از پروژه‌هاي ما را پوشش مي‌دهد.
پلارك تاكيد كرد: ما روش‌هاي دون شأن اهل بيت (ع) براي جمع آوري كمك‌هاي مردم را قائل نيستيم، مردم عراق و ايران و مسئولين پروژه‌هاي ما را ديدند و تاييد كردند، سرعت و كيفيت پروژهايي كه ما اجرا كرديم به گونه‌ايست كه مردم با اعتماد كامل كمك مي‌كنند.
وي گفت: توليت حرم آقا امام رضا (ع) و مهندسين فني حرم، از پروژۀ در حال اجرا در حرم امام حسين (ع) بازديد كردند و پيشنهاد داشتند كه نظير اين كار در حد ضرورت در حرم امام رضا عليه السلام انجام شود.
پلارك ادامه داد: ان شاءالله مهاجري فرصت كند و تيم فني مهندسي خود را براي ديدن وضعيت حرم آقا علي ابن موسي الرضا به مشهد ببرند هر چند آن‌جا به لحاظ داشتن موقوفات متعدد و جذب نذورات زياد توسط آستان قدس از نظر مالي غني است و ما فقط به عنوان نيروي فني در خدمتشان خواهيم بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران