ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است

ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از احداث دو صحن جدید حضرت صاحب‌الزمان(عج) و امام رضا(ع) در حرمین کاظمین خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اسكندر قاسمي، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، از اضافه شدن دو صحن جديد به حرمين كاظمين خبر داد و گفت: دو صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) و امام رضا(ع) در اين حرمين مطهر احداث خواهد شد كه هم‌اكنون كارهاي مقدماتي آن انجام شده است.
احداث ۶ پنجره جهت صحن امامين جوادين(ع) وي با يادآوري اينكه اين دو صحن به‌همت و مشاركت خيران سراسر كشور احداث خواهند شد، گفت: كار احداث ۶ پنجره امامين جوادين(ع) ۹۷ درصد پيشرفت داشته و رو به اتمام است و همچنين اقداماتي جهت توسعه حرم‌هاي امامين عسكريين در سامرا نيز انجام شده است. قاسمي به احداث صحن حضرت زينب كبري عقيله بني هاشم(س) در كربلاي معلي نيز اشاره كرد و گفت: كار احداث اين صحن به مشاركت ۶۴ هزار متر مربع آغاز شده است و با توجه به اينكه سطح آب در كربلا بالاست، ديواري را به‌منظور آب بند احداث كرده‌ايم و هم‌اكنون در حال گودبرداري اين صحن هستيم.
ترفيع گنبد امام حسين(ع) رو به اتمام است
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان فارس با بيان اينكه ترفيع گنبد امام حسين(ع) نيز رو به اتمام است، گفت: در نجف اشرف نيز كار احداث صحن حضرت زهرا(س) كه داراي ۲۲۰ هزار متر مربع مساحت است، ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. وي با تصريح اينكه ۱۱۰ هزار متر از اين صحن زيارتي و متصل به حرم مطهر حضرت علي(ع) است،‌ گفت: بخش‌هايي از اين قسمت بهره‌برداري شده است و حتي در آن نماز جماعت هم برپا مي‌شود.
پيشرفت ۷۵ درصد ساخت ضريح امام سجاد(ع) در خيمه‌گاه
قاسمي در ادامه با بيان اينكه ضريح امام سجاد(ع) جهت نصب در خيمه‌گاه در كربلاي معلي به‌همت هنرمندان فارس در حال ساخت است، گفت: كار احداث اين ضريح تاكنون ۷۵ درصد پيشرفت داشته و سازه چوبي آن تمام شده و نقره‌كاري آن در حال انجام است و ظرف چند ماه آينده آماده خواهد شد. رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات فارس اظهار كرد: همچنين احداث صندوقچه مزار حضرت مسلم نيز كه با خاتم ساخته شده است، ۹۵ درصد پيشرفت داشته و به زودي آماده و اعزام خواهد شد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري اينكه تمام اين كارها از هزينه نذورات مردمي انجام مي‌شود، گفت:‌ قطعاً اين مشاركت و نذورات ذخيره آخرتي براي عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) خواهد شد.
اشاره به نحوه مشاركت‌هاي مردمي در پروژه‌هاي بازسازي عتبات قاسمي در پايان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم و عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت جهت مشاركت در انجام اين پروژه‌ها، به نحوه مشاركت مردم در اين راستا اشاره كرد و گفت:‌ خيران و علاقه‌مندان مي‌توانند نذورات نقدي خود را از طريق بانك ملي به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۸۴۸۰۷ و يا بانك انصار به شماره حساب ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۹۱۶۰۲۶۹ و يا از طريق درگاه #۰۷۱*۵*۱۱۰*۷۸۰* به حساب ستاد بازسازي عتبات عاليات فارس واريز كنند.


| شناسه مطلب: 72688




بازسازي عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران