بازدید اساتید سه کشور اسلامی از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف بازدید اساتید سه کشور اسلامی از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف بازدید اساتید سه کشور اسلامی از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید اساتید سه کشور اسلامی از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف بازدید اساتید سه کشور اسلامی از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف بازدید اساتید سه کشور اسلامی از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف بازدید اساتید سه کشور اسلامی از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف بازدید اساتید سه کشور اسلامی از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف

بازدید اساتید سه کشور اسلامی از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف

جمعی از اعضای هیات علمی، فرهنگی و دینی متشکل از شعرا و مداحان کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و ایران از روند احداث صحن حضرت زهرا در نجف اشرف بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، يك هيات علمي، فرهنگي و ديني متشكل از جمعي از شعرا و مداحان جمهوري آذربايجان و ايغدير تركيه و نيز چند تن از اساتيد رشته ادبيات به همت مسئولان موسسه فرهنگي شهريارشناسي و ادبيات عاشورايي دانشگاه تبريز براي زيارت بارگاه مولي الموحدين حضرت علي(ع) و حضرت سيدالشهدا امام حسين(ع) و ديگر مكان هاي مقدس اخيرا عازم عراق شدند.
طي اين سفر معنوي، اعضاي هيات پس از زيارت بارگاه اميرمومنان (ع)، بازديد از عمليات توسعه صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) را كه در كنار بارگاه مولي الموحدين علي (ع) است در اولويت قرار دادند و با هماهنگي مسئولان ذيربط از اين صحن عظيم و ارزشمند بازديد كردند.
بنابر اين گزارش، اين هيئت از بخش هاي مختلف 4 طبقه زير و دو طبقه هم كف و فوقاني و نمايي از ديگر اماكن مقدس در دست احداث بازديد كرد.
دراين بازديد مهندس نقي زاده از مسئولان اجرايي ساخت اين پروژه، گزارشي از عمليات اجرايي آن را ارائه داد و گفت: در عمليات اجرايي اين پروژه عظيم همه روزه هزار تا 2 هزار نفر كار مي كنند تا فاز اول بخش متصل به حرم علوي تا ايام عيد نوروز مورد بهره برداري قرار گيرد.
نقي زاده افزود: توسعه و بازسازي صحن فاطمه زهرا(س) و بارگاه اميرمومنان(ع) در نجف در زميني به مساحت 70 هكتار مي باشد كه حدود 9 هزار مترمربع در قالب فاز اول در دست تكميل بوده و تا عيد مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي كل مساحت صحن فاطمه الزهرا(س) را 60 هزار مترمربع عنوان كرد و يادآور شد: در اين مساحت بيش از 218 هزار مترمربع بنا احداث مي شود كه در 2 قسمت زيارتي و غير زيارتي شامل انبارها، كتابخانه، امور اداري، موزه و مهمان سراي حضرت است كه فقط در مهمان سرا و سفره خانه آن در 22 هزار مترمربع هر ساعت حدود 30 هزار نفر پذيرش خواهند شد.
وي گفت: هم چنين در طبقه منفي دو ، تاسيسات سرمايشي و گرمايشي و موتور خانه در يك و نيم كيلومتري احداث مي شود و حرارت و هواي خنك از طريق تونل هاي زيرزميني به صحن وحرم خواهد رسيد.
وي اضافه كرد: در بناي منفي يك و دو نيز دو صحن اصلي شمالي و جنوبي تكميل مي شود و زوار از اين طريق وارد حرم حضرت علي (ع) خواهند شد.
وي گفت: كليه كارهاي اجرايي به همت پرسنل ايراني و عراقي احداث و تكميل مي شود و كارهاي تخصصي از جمله آئينه كاري به همت هنرمندان ايراني اجرا خواهد شد.
نقي زاده گفت: فاز اول توسعه صحن بارگاه مولي الموحدين حضرت علي (ع) بر روي 440 ستون سنگي مرمر احداث شده كه هر ستون با 14 تكه به وزن 1070 كيلو احاطه شده است.




نظرات کاربران