تل زینبیه در کربلا کجاست؟ تل زینبیه در کربلا کجاست؟ تل زینبیه در کربلا کجاست؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تل زینبیه در کربلا کجاست؟ تل زینبیه در کربلا کجاست؟ تل زینبیه در کربلا کجاست؟ تل زینبیه در کربلا کجاست؟ تل زینبیه در کربلا کجاست؟

تل زینبیه در کربلا کجاست؟

تل زینبیه مکان مقدسی است که زائران عتبات عالیات در کربلای معلی به زیارت آن می روند و در این مکان مقدس عشق و محبت خود را به حضرت زینب (س) و نیز حضرت سیدالشهدا (ع) ابراز می کنند و به عبادت و نماز می پردازند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي ، براي رسيدن به تل زينبيه، حرم حضرت ابوالفضل (ع) را دور زده و از طرف راست قبله حرم امام حسين (ع) به مكاني كوچك مي رسيم كه بر فرازش گنبدي كاشي كاري شده و آبي رنگ به چشم مي خورد. براي ورود به اين مكان كه داراي فضايي محدود و از ساختمانهاي اطراف بلندتر است، بايد چند پله را طي كرده و بالا رفت. شايد اين محل به دقت در طول تاريخ حفظ شده باشد زيرا موقعيت جغرافيايي تله زينبيه با رويدادهاي تاريخي و گفته هاي مورخان تطبيق مي كند.
حرم مطهر حسيني (ع) در گودي واقع شده است و تل زينبيه با فاصله حدود 300 متري مشرف بر حرم مطهر و قتلگاه است و اين بلندي حدود همين مقدار نيز با خيمه گاه فاصله دارد.
تل زينبيه حلقه اتصال دو پايگاه مهم عاشورا يعني خيمه گاه و قتلگاه است و از اين مكان مقدس به عنوان ديده باني جبهه عاشورا ياد مي شود و از اينجا بوده كه حضرت زينب (س) صفوف حق و باطل را و نبرد نور و ظلمت را به نظاره نشسته است.
فضاي بسيار محدود داخل سالن تل زينبيه در ايام خاص با ازدحام مردم مواجه شده و در اين فضا برخي از زائران به سختي اقدام به خواندن نماز و نيز دعا و مناجات مي كنند.
گفتني است تل به معناي تپه اي از خاك و ريگ مي باشد كه از زمين هموار مرتفع تر مي باشد.




نظرات کاربران