امروز در تاریخ  درگذشت بزرگ مدافع اهل‌بیت(ع) در قرن معاصر امروز در تاریخ  درگذشت بزرگ مدافع اهل‌بیت(ع) در قرن معاصر امروز در تاریخ  درگذشت بزرگ مدافع اهل‌بیت(ع) در قرن معاصر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امروز در تاریخ  درگذشت بزرگ مدافع اهل‌بیت(ع) در قرن معاصر امروز در تاریخ  درگذشت بزرگ مدافع اهل‌بیت(ع) در قرن معاصر امروز در تاریخ  درگذشت بزرگ مدافع اهل‌بیت(ع) در قرن معاصر امروز در تاریخ  درگذشت بزرگ مدافع اهل‌بیت(ع) در قرن معاصر امروز در تاریخ  درگذشت بزرگ مدافع اهل‌بیت(ع) در قرن معاصر

امروز در تاریخ درگذشت بزرگ مدافع اهل‌بیت(ع) در قرن معاصر

علامه عبدالحسین امینی نجفی (متولد: ۱۳۲۰ هجری قمری در سراب واقع در آذربایجان، وفات: ۲۸ ربیع‌الثانی ۱۳۹۰ هجری قمری در تهران که در نجف مدفون شد)، از مراجع بنام شیعه و نویسنده کتاب دائره المعارفی الغدیر است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، امروز سه شنبه ۲۸ ربيع‌الثاني برابر با سالروز درگذشت علامه اميني است. ايشان عمر پربركت خويش را در راه اهل بيت(ع) و دفاع از حقانيت آن قرار داد.
همچنين كتابخانه علامه اميني از جمله ميراث ماندگارشان است كه ارادت و عشق خود را به امام علي(عليه السلام) با نگاشتن الغدير به اثبات رساند و اين كتابخانه يادگار تلاش و كوشش او براي اثبات حقانيت ولايت اميرالمومنين(عليه السلام) است.
اين كتابخانه در فاصله چند صد متري حرم اميرالمومنين (عليه السلام) قرار دارد و صاحبان علم و انديشه در آن به تحقيق و مطالعه مي پردازند و نوجوانان و دانشجويان نجف نيز براي مطالعه قدم در آن مي گذارند.
اين كتابخانه با داشتن چندين هزار جلد كتاب يك منبع غني براي اصحاب علم و دانش به شمار مي آيد و بمنبعي ارزشمند براي مراجعان بشمار مي رود.
از ويژگي هاي اين كتابخانه، داشتن كتاب هاي خطي و نفيس است كه كتابخانه را به يك مركز مطالعاتي برجسته تبديل كرده است.
زائران ايراني نيز معمولا بازديدي از اين كتابخانه دارند و مي توانند در فضاي اين ساختمان به مطالعه بپردازند.


| شناسه مطلب: 72814




مراجع تقليد نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران