واقعیت کشتی قرآنی مطلا واقعیت کشتی قرآنی مطلا واقعیت کشتی قرآنی مطلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واقعیت کشتی قرآنی مطلا واقعیت کشتی قرآنی مطلا واقعیت کشتی قرآنی مطلا واقعیت کشتی قرآنی مطلا واقعیت کشتی قرآنی مطلا

واقعیت کشتی قرآنی مطلا

صاحب اثر قرآن کشتی مطلا توضیحاتی را درباره این اثر که در فضای مجازی و محافل مختلف پربحث شده است، ارائه کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيدعلي‌اصغر موسوي در اين‌باره گفت: وزن كل كشتي ۷۰ كيلوگرم است كه حدود ۴۰ كيلو چوب در ساخت آن استفاده شده است. بدنه كشتي نيز از ورق‌هاي برنز است و آيات قرآن با سوزن روي آنها حكاكي شده است.
وي با بيان اينكه كمتر از ۱۵۰ گرم طلا براي آبكاري ورق‌ها به كار رفته تا ماندگاري كار افزايش يابد، تاكيد كرد: شايعه استفاده از ۷۰ كيلو طلا نه منطقي است و نه صحت دارد.
صاحب اثر قرآن كشتي مطلا با تاكيد بر اينكه براي طراحي و ساخت اين اثر مجموعا ۴۰ ميليون تومان هزينه شده كه تماما شخصي است، اظهار كرد: هيچ بودجه دولتي يا حمايت مالي از جانب دولت براي اين كار اختصاص داده نشده است.
موسوي اظهار كرد: اين كار را از سر عشق به اهل بيت (ع) انجام داده‌ام و از روايت «ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجاه» براي ساخت يك كشتي قرآني الهام گرفتم. تا كنون نيز ۲۳ اثر قرآني خلق كرده‌ام و اين مسير را ادامه خواهم داد.
وي در پايان تصريح كرد: براي ساخت اين كشتي و حكاكي آيات قرآن حدود ۳۵۰۰ ساعت وقت صرف كرده‌ام.
به گزارش ايسنا، درباره بازديد رئيس‌جمهوري از اين اثر نيز اعلام شده كه اين بازديد مربوط به ۴۵ روز پيش است كه در حاشيه مراسم افتتاحيه كنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي در ۱۴ آذر ۹۶ و به درخواست صاحب اثر انجام شده است.


| شناسه مطلب: 72909




قرآن



نظرات کاربران