ندایی از کربلا تو را می‌خواند ندایی از کربلا تو را می‌خواند ندایی از کربلا تو را می‌خواند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ندایی از کربلا تو را می‌خواند ندایی از کربلا تو را می‌خواند ندایی از کربلا تو را می‌خواند ندایی از کربلا تو را می‌خواند ندایی از کربلا تو را می‌خواند

ندایی از کربلا تو را می‌خواند

وقتی نوایی تو را از سرزمین عاشقی می‌خواند؛ با شگفتی پا در مسیر این راه می‌گذاری و با کاروان عشق همسفر می‌شوی.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شهر كربلا قرن‌هاست كه محبوب دل‌هاي تمام شيعيان است، كربلا كه تا سال ۶۱ هجري قمري بياباني بيش نبوده است با نام‌هاي مختلفي از جمله نينوا و غاضريه شناخته مي‌شده است.
اين شهري كه در تاريخ نامش ماندگار شده است، سال‌هاست كه به شهر عاشقي معروف است؛ اما اين شهرت به علت نام اين شهر نيست بلكه به خاطر انسان‌هاي آزاده‌اي است كه مدتي در آن نفس كشيده‌اند.
هرساله كاروان‌هاي زيارتي زيادي از شهرستان قاينات عازم كربلاي معلي مي‌شوند؛ يكي از كاروان‌هايي كه امسال به عشق زيارت سيدالشهدا(ع) به سرزمين نينوا سفر كرد،كاروان خيرين عتبات عاليات بود كه ضمن زيارت ائمه بزرگوار(ع)، از صحن و سراي در حال ساخت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف و صحن حضرت عقيله بني هاشم در كربلاي معلي بازديد كردند و نتيجه اقدامات خير خود را از نزديك شاهد بودند.
اين كاروان ۴۴ نفره كه از سراسر بخش‌ها و شهرهاي تابعه قاين بودند، به عنوان مبلغين و سفيران عتبات عاليات با متعهد شدن هزينه ۴۰۰ ميليوني تا پايان سال آينده بار ديگر عشق و اراده خود را به اباعبدالله الحسين(ع) نشان دادند.
موسي جوينده، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان‌جنوبي در گفت‌وگو با ايكنا گفت: يكي از كارهاي بزرگي كه ستاد بازسازي عتبات عاليات انجام مي‌دهد ساخت بزرگترين مجموعه صحن و سراي زيارتي در جهان اسلام است و اين كار بزرگ و ارزشمند احداث صحن حضرت زهرا (س) است كه بيش از ۲۰۰ هزار متر مربع زيربنا دارد و در يك ساختمان چهار طبقه دركنار مرقد شريف حضرت علي(ع) در حال ساخت است.
وي افزود: مردم خراسان‌جنوبي نيز در تامين بخشي از اين صحن و سراي حضرت زهرا(س) نقش اساسي داشته و دارند و علي رغم خشكسالي‌هاي چند ساله از عشق وعلاقه مردم به اهل بيت كم نشده است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان‌جنوبي يادآور شد: خراسان‌جنوبي جزء استانهاي برتر در كمك به بازسازي عتبات عاليات درسال گذشته و امسال بوده است و مردم اين ديار نيز با كمك به تكميل و ساخت حرمين شريفين در كاظمين، صحن و سراي حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و همچنين صحن عقيله بني هاشم در كربلاي معلي توانسته‌اند قدم‌هاي مؤثري بردارند.


| شناسه مطلب: 72948




كربلا



نظرات کاربران