حضرت ابولفضل عباس(ع) جایگاه و مقامی والا دارد حضرت ابولفضل عباس(ع) جایگاه و مقامی والا دارد حضرت ابولفضل عباس(ع) جایگاه و مقامی والا دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت ابولفضل عباس(ع) جایگاه و مقامی والا دارد حضرت ابولفضل عباس(ع) جایگاه و مقامی والا دارد حضرت ابولفضل عباس(ع) جایگاه و مقامی والا دارد حضرت ابولفضل عباس(ع) جایگاه و مقامی والا دارد حضرت ابولفضل عباس(ع) جایگاه و مقامی والا دارد

حضرت ابولفضل عباس(ع) جایگاه و مقامی والا دارد

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی گفت: برخی از انسان‏ها به رغم آن که امام نیستند، ولی جایگاه و مقام بلندی دارند، که این جایگاه را به خاطر قابلیت‏ها و اعمال خود کسب کرده‏ اند. حضرت عباس (ع) از این انسان‏هایی است که جایگاه و مقامی بس بلند دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين شريعتي از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبري در كربلا كه در جمع زائران حسيني در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس( ع) سخن مي گفت، اظهار داشت: حضرت ابوالفضل عباس (ع) در روز عاشورا آنچنان شجاعتى از خود نشان داد كـه زبـانـزد تـاريخ گشت . حضرت ابوالفضل در اين روز كه از حماسى ترين روزهاى تاريخ اسلام است ، در برابر انبوه دشمنان آنقدر دلاورى نشان داد كـه شجاعان قوم را متزلزل و عامه سپاهيان را هراسان كرد.
وي گفت : حضرت عباس (ع) پرستش گر راستين آفريدگار خويش و نشانه هاي عبادت در سيماي معصوم او آشكار بود. اثر سجده هاي طولاني بر پيشاني اش نقش بسته بود تا آن جا كه قاتل او مي گويد: «وي نيكو چهره و رشيد بود و در پيشاني اش اثر سجده مي درخشيد.
حجت الاسلام والمسلمين شريعتي يـكـي ديگر از ويژگيهاى حضرت ابوالفضل (ع ) را شكيبايى و بردبارى در برابر حوادث تلخ و دشوار دانست و گفت: مصايبى كه در روز عاشورا بر سر آن حضرت آمد، كوهها را مى گداخت ، ليـكـن ايـشان همچنان استوار بود و كمترين سخنى دالّ بر دردمندى بر زبان نياورد.
وي افزود: يكي ديگر از خصوصيات آن حضرت را امام صادق (ع) در آغاز زيارت نامه حضرت عباس (ع)، صفت ايمان و خداباوري خوانده و بر ايمان محض و بصيرت والاي ايشان گواهي داده است .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ادامه با بيان ديگر ويژگي آن حضرت افزودد: وي هرگز بدون اجازه در محضر امام حسين (ع) نمي نشست و پس از اجازه گرفتن نيز بسيار فروتنانه - به صورت دو زانو - در گوشه اي مي نشست . آن بزرگوار در طول عمر خود هرگز برادرانش را به اسم يا كنيه، يا با خطاب «برادرم!» صدا نمي زد، بلكه با تعبيرهايي مؤدبانه مانند «فرزند پيامبر خدا(ص) ، «مولاي من!» و «سرور من!»، جايگاه بلند ايشان را پاس مي داشت و مانند ديگر دوستداران، بدون در نظر گرفتن برادري خويش، آنان را مورد خطاب قرار مي داد.
وي ادامه داد: حضرت ابـوالفـضـل به پـيـمـانـى كـه بـا خـداونـد بـراى حـفـظ بـيـعـت خود با برادرش ريحانه رسـول خـدا و اولين مدافع حقوق مظلومان و محرومان بسته بود، وفـادار مـانـد.
در پايان اين مراسم، نوحه خواني و سينه زني در سرداب علقمي با حضور عاشقان حسيني برگزار شد.
حضرت عباس(ع) فرزند اميرالمومنين علي(ع) و فاطمه ام البنين(س) است.




نظرات کاربران