تاکید بر جایگاه پدر و مادر در نزد خداوند تاکید بر جایگاه پدر و مادر در نزد خداوند تاکید بر جایگاه پدر و مادر در نزد خداوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید بر جایگاه پدر و مادر در نزد خداوند تاکید بر جایگاه پدر و مادر در نزد خداوند تاکید بر جایگاه پدر و مادر در نزد خداوند تاکید بر جایگاه پدر و مادر در نزد خداوند تاکید بر جایگاه پدر و مادر در نزد خداوند

تاکید بر جایگاه پدر و مادر در نزد خداوند

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به اینکه احسان و تکریم به پدر و مادر جایگاه بسیار بلند و با عظمتی در نزد خدواند دارد، گفت: همه انسان ها ، در هر رتبه و شرایطی، مدیون والدین خویش هستند و خداوند همواره پس از بیان حکم وجوب پرستش خویش ، به احترام و تکریم پدر و مادر اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي ، حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي كه در جمع زائران حسيني در حرم مطهر سيد الشهدا(ع) سخن ميگفت ، افزود: حق پدر و مادر (والدين) بسيار بزرگ و شأن و منزلت آنها در دين بسيار مورد توجه است.
وي گفت: نيكي به پدر و مادر نزد خداوند از محبوبترين اعمال است. از پيامبر (ص) سوال نمودند چه عملي نزد خدا محبوبتر و دوست داشتني ‌تر است. فرمود: نماز سر وقت، گفت: بعد از آن كدام عمل؟ فرمود: نيكي كردن و فرمانبرداري پدر و مادر، گفت: بعد از آن؟ فرمود: جهاد در راه خدا. حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي نيكي نسبت به پدر و مادر را موجب زيادي عمر و فزوني و رونقي رزق و روزي دانست و افزود: كسي كه دوست دارد در دنيا عمرش طولاني و با بركت و رزق و روزي‌ اش افزون گردد ، به پدر و مادر خويش نيكي كند .
وي همچنين به آدابي چند درباره رفتار با پدر و مادر اشاره كرد و گفت: رعايت آن آداب لازم و ضروري است تا شايد كه اندكي از ديْن خود را نسبت به آنان ادا كرده و قسمتي از آنچه را كه خداوند نسبت به آنان بر ما واجب گردانيده بپا داريم تا كه خدايمان را راضي ، زندگيمان را شيرين و كارهايمان را آسان نمايد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري درادامه خطاب به زائران گفت :بنابراين كسي كه انتظار ادب و معرفت و حق شناسي از فرزندانش دارد، بايد همين حالت را نسبت به پدر و مادر خودش و بزرگترها نشان دهد، تا كوچكترها هم از او بياموزند، اگر كسي پدر و مادرش را احترام كرد نتيجه آن را در احترام فرزندانش به خود خواهد ديد.
وي افزود: اگر فرزند ببيند كه پدر و مادرشان نيكي به والدين را سرلوحه زندگي خود قرار داده اند و به آن اهتمام مي ورزند، او هم نسبت به آنان چنين خواهد كرد.
در پايان اين مراسم نوحه خواني و سينه زني توسط دوتن از مداحان اهل بيت (ع ) برگزار گرديد.




نظرات کاربران