حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:

زیارت؛ «جرقه‌ای» که تبدیل آن به «جریان»، هنر می‌خواهد حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:

زیارت؛ «جرقه‌ای» که تبدیل آن به «جریان»، هنر می‌خواهد حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:

زیارت؛ «جرقه‌ای» که تبدیل آن به «جریان»، هنر می‌خواهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:

زیارت؛ «جرقه‌ای» که تبدیل آن به «جریان»، هنر می‌خواهد حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:

زیارت؛ «جرقه‌ای» که تبدیل آن به «جریان»، هنر می‌خواهد حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:

زیارت؛ «جرقه‌ای» که تبدیل آن به «جریان»، هنر می‌خواهد حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:

زیارت؛ «جرقه‌ای» که تبدیل آن به «جریان»، هنر می‌خواهد حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:

زیارت؛ «جرقه‌ای» که تبدیل آن به «جریان»، هنر می‌خواهد
حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:

زیارت؛ «جرقه‌ای» که تبدیل آن به «جریان»، هنر می‌خواهد

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه زیارت یک جرقه است و هنر آن است که آن را به جریان تبدیل کرد، گفت: پس از سفر به عتبات و زیارت ائمه(ع) باید تصمیمی بگیریم و تغییری در زندگی خود ایجاد کنیم، در سفرهای زیارتی، یک زیارت به نیابت از محرومین انجام دهید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي، رئيس ستاد اقامه نماز بعدازظهر امروز دوشنبه، ١٦بهمن ماه در همايش قبل از سفر دانشجويان در هجدهمين دوره عتبات دانشجويي كه در دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برگزار شد با تشبيه زيارت به قامت يك آيينه و اينكه انسان اشتباه خود را در آن مي‌بيند، اظهار كرد: در اين ميان نماز از اهميت خاصي برخوردار است و همان‌طور كه مي‌دانيد امام حسين(ع) در روز عاشورا به خاطر نماز ۳۰ تير را دريافت كرد، حال در زيارت بايد ديد در چه جايگاهي قرار داريم.
وي با بيان اينكه وهابيت زيارت را شرك مي‌دانند، افزود: اينان معتقدند بعد از فوت پيامبر اكرم(ص) سلام به ايشان همچون سلام به جمادات است، اين در حالي است كه خداوند مي‌فرمايد اي رسول اكرم(ص) بر شما واجب است كه قبل از اينكه زائر بر شما سلام كند شما به زائر سلام بدهيد.
رئيس ستاد اقامه نماز تاكيد كرد: برخي از زائران متاسفانه اهل نيستند كه خداوند مي‌فرمايند اگر توبه كنند مي‌پذيرم، از طرف ديگر بايد در مسير راه مواظب باشيم گناه نكنيم، اولين دعاي شما بايد مسئله ازدواج و نماز باشد و تنها راه رسيدن به اين موضوع جدايي از شهوت و غفلت است كه شهوت با ازدواج و غفلت با نماز مداوا مي‌شود.
قرائتي يادآور شد: در قرآن آمده است بسياري از چيزهايي كه انسان دوست دارد به صلاح او نيست، ما نبايد در دعا براي خدا تعيين تكليف كنيم بلكه بايد از خدا بخواهيم آنچه براي ما خير است خداوند به ما عطا كنيد، در دعا نيت بايد خالص باشد و گرفتار زرق و برق نشويم، داشتن قلب سليم يك نعمت است.
وي افزود: اينكه در بين همه دانشجويان قرعه به نام تعدادي مي‌افتد كه يعني دعوت شده‌ايد و اين نعمت است، البته فراموش نكنيد گاهي اگر ائمه محبت نمي‌كنند اين محبت نكردن هم نوعي نعمت است زيرا يك صلاحي در كار است. وي افزود: رفتن به زيارت يك جرقه است و بايد به يك‌ جريان تبديل شود و بايد بعد از بازگشت از اين سفر رعايت‌هاي بي‌شماري كنيم.
رئيس ستاد اقامه نماز با بيان يك توصيه و اينكه يك زيارت براي فراموش شدگان تاريخ بخوانيم تصريح كرد: ما بايد به نيابت همه شهدا و بازماندگان و محرومين زيارت بخوانيم، از سويي پول زائر بايد حلال باشد، ضمنا نماز امر بسيار مهمي است كه بايد رعايت كنيم درست بخوانيم، در نماز خواندن بايد همه عبارات را درست تلفظ كنيم.
قرائتي بيان كرد: بايد حواسمان به عمرمان باشد و بهره لازم را از دوران گذر ببريم، برخي انسان‌ها با يك تلنگر فقيه مي‌شوند و در مقابل برخي انسان‌ها نيز سال‌ها تحصيل مي‌كنند اما راه به جايي نمي‌برند. بزرگترين آرزوي من اين است آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به اين نقطه برسند كه علومي كه به درد نمي‌خورند حذف كنند، يك مقدار بحث‌هاي نظري لازم است، اما يك مقدار مهارت هم به جوانان آموزش دهند.
وي در پايان گفت: انسان نعمت‌هاي زيادي دارد كه بايد شكرگزار آن باشند، هيچ‌گاه شده است كه در خلوت خود از خداوند شكر كنيم كه جان سالم را به ما داده است، امروز رفتن به زيارت هم يك نعمت است كه بايد قدر آن را بدانيد، يك زائر از زمان بستن چمدان خود تا رسيدن به حرم مقدس مي‌شود.
اين مراسم با يك حاشيه نيز روبرو بود و آن اينكه حجت‌الاسلام قرائتي پس از سخنراني خود و هنگام ترك سالن طي صحبت‌هايي با يكي از اعضاي هيئت مديره بانك ملت كه دانشجويان براي دريافت وام كمك هزينه عتبات بايد به اين بانك مراجعه نمايند، متوجه دريافت كارمزد ۴ درصدي وام يك ميليون و پانصد هزار توماني دانشجويان مي‌شود و از آنها تقاضا مي‌كند اين وام بدون سود و بهره در اختيار دانشجويان قرار گيرد.
17 هزار دانشگاهي به عتبات عاليات مي روند
بنابراين گزارش، همچنين حجت السلام سيدمحمدرضا فقيهي عصر دوشنبه در مراسم همايش قبل از سفر عتبات دانشگاهيان در دانشگاه تهران افزود: 96 هزار نفر از دانشجويان و دانشگاهيان براي سفر به عتبات عاليات ثبت نام كرده بودند كه از اين تعداد حدود 17 هزار نفر مشرف مي شوند.
وي در اين همايش درباره اصول و اعمال سفر به عتبات عاليات سخنراني و بيان كرد: برخي دانشجويان مي گويند مي خواهيم به حرم امام حسين(ع) و ساير امامان برويم اما بايد با مطالعه و شناخت اين ديدار انجام شود.
مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينكه خداوند شفا را در تربت امام حسين (ع) قرار داده است، اظهار كرد: كنار قبر امامان برداشتن يك ذره خاك حرام است، اما تربت امام حسين (ع) اينطور نيست حتي روايت است كه اگر مي خواهيم از استرس خارج شويد كمي از تربت امام حسين(ع) را براي خود نگه داريد.
فقيهي اضافه كرد: در حرم امام حسين(ع) بايد نماز به صورت كامل خوانده شود و دانشجويان و دانشگاهيان قبل از سفر به عتبات عاليات حتما مطالعه كامل و دقيق راجع به امام حسين (ع) و اميرالمومنين (ع) داشته باشند.
مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان امام حسين (ع) را داراي ويژگي هاي متفاوت و ممتازي دانست و گفت: زيارت امام حسين(ع) از ايام عمر انسان محسوب نمي شود و دعا زير قبه اين امام مورد استجابت قرار مي گيرد.
وي به دانشجويان و دانشگاهيان توصيه كرد: اسامي كساني كه از آنان التماس دعا دارند را يادداشت كنند و اول براي ديگران دعا كرده و سپس حاجات خود را بيان كنند.
فقيهي تصريح كرد: زيارت امام حسين (ع) اثرات دنيوي و اخروي از جمله طولاني شدن عمر، بخشايش گناهان، برطرف شدن اندوه و زياد شدن روزي را دارد.
مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان همچنين تصريح كرد: افردي كه به عتبات عاليات مشرف مي شوند بايد آمادگي معنوي قبل از سفر را داشته باشند و كاروان را در طول سفر همراهي كنند.


| شناسه مطلب: 73246




دانشگاه عتبات



نظرات کاربران