نیروی انتظامی عامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه نیروی انتظامی عامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه نیروی انتظامی عامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نیروی انتظامی عامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه نیروی انتظامی عامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه نیروی انتظامی عامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه نیروی انتظامی عامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه نیروی انتظامی عامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه

نیروی انتظامی عامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با مهم خواندن نقش نیروی انتظامی درحفظ امنیت و ایجاد آرامش درجامعه تصریح کرد: نقش شما حساس و کارتان مقدس است ، قدر خود را بدانید و با اخلاص برای خدا کار کنید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر امروز در جمع فرماندهان ، مسئولان و نيروهاي پليس پيشگيري تهران بزرگ ازخدمت به مردم در نظام اسلامي بعنوان توفيقي بزرگ ياد كرد و افزود: نيروي انتظامي درنظام جمهوري اسلامي ايران جايگاه رفيعي دارد و وظايف بسيارمهم ، حساس و خطيري را بعهده گرفته است كه مهمترين آن حفظ امنيت و ايجاد آرامش درسطح جامعه است.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت درتبيين اين جايگاه رفيع از ديدگاه اسلام ، به نقش انبياء در تعليم ، تربيت و تهذيب نفس اشاره كرد و گفت: با مراجعه به روايات درمي يابيم ايجاد امنيت و حفظ جان مردم بخشي از رسالت انبياء وائمه معصومين است.
وي با اشاره به اينكه يكي ازاهداف دين اصلاح دنياي مردم قبل ازاصلاح آخرت مردم است، از ايجاد امنيت در جامعه بعنوان يكي از وظايف انبياء و پيامبران ياد كرد و گفت : امام علي (ع) در حديث معروف " وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِي بِلَادِكَ فَيَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ " مي فرمايد : هدف من از قيام ، به سامان رساندن كارها و ايجاد امنيت بويژه براي مظلومان است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در ادامه رواياتي را در خصوص اهميت برقراري امنيت در شهرها ذكر كرد و گفت: اسلام تاكيد دارد اگر مي خواهيم مردم زندگي راحتي داشته باشند و بتوانند پيشرفت و رشد كنند بايد براي آنها امنيت ايجاد كنيم و در روايت آمده است: "كُلُّ سُرُورٍ يَحْتَاجُ إِلَي أَمْن – هرشادماني نيازمند امنيت است".
وي با اشاره به اينكه ناامني ها درافغانستان ، سوريه و عراق برروي خرسندي و خوشحالي مردم تاثيرمنفي گذاشته است، خطاب به حاضران گفت : اقتصاد سالم و درگردش ، پيشرفت دانشگاهها و رشد نسل جوان به امنيت نياز دارد و شما در خط مقدم اين خدمت بزرگ به جامعه قرار داريد.
وي تاكيد كرد: نيروهاي مسلح و ازجمله نيروي انتظامي يكي از وظايف انبياء را بردوش دارند و اگر با هدف ايجاد امنيت و با اخلاص و توجه به خدا وظيفه خود را انجام دهند لحظه لحظه عمرشان عبادت است و باريتعالي براي آنها ثواب خواهد نوشت.
نماينده ولي فقيه با اشاره به روايتي از اميرالمومنين در نهج البلاغه، از نيروهاي مسلح بعنوان قلعه هاي محكم حافظان امنيت مردم و زينت كشور و دين نام برد و گفت: امنيت با توسعه فرهنگ ديني مرتبط است و پايداري جامعه به نيروهاي مسلح بستگي دارد.
وي افزود: امام علي (ع) لزوم توجه به وضعيت مالي نيروهاي مسلح را يادآور شده و تاكيد دارند اين نيروها بايد ازنظرامكانات مادي درسطح خوبي باشند چرا كه اگر اين نيروها نباشند، جامعه جاي زندگي نيست.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه درروايات برحفاظت و مراقبت از مرزها تاكيد شده است ، گفت: درشرايط امروز فقط مرزهاي آبي ، زميني و هوايي يك كشور نبايد مد نظر باشد، بحث سايبري و فضاي مجازي مرزها را شكسته و با توجه به اينكه بسياري از مسايل اقتصادي ، سياسي ، امنيتي و اخلاقي درجامعه با ماموريت پليس فتا درارتباط است يكي از وظايف مهم نيروي انتظامي ايجاد امنيت دراين حوزه است.
وي با اشاره به اينكه اسلام تاكيد دارد تمام ابزارهاي مورد نياز براي حفظ امنيت ونگاه داشتن دشمن در خوف و هراس و جلوگيري از توطئه و حمله دشمن را بايد دراختيار داشت ، افزود: ما دنبال توليد بمب هسته اي نيستيم ولي مي خواهيم انرژي هسته اي داشته باشيم چرا كه دشمن مي داند اگر ايران اقتدار داشته باشد و به اهدافش برسد دست آنها به جايي نخواهد رسيد.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه نيروهاي مسلح بعنوان حافظان امنيت جامعه ومعلمان ، دانشگاهيان و روحانيون بدليل مسئوليت تعليمي وتربيتي نقش بسيارمهمي درجامعه دارند، گفت: كارما و شما سخت و ايجاد امنيت درجامعه با موارد بسياري درارتباط است لذا بايد به نحوي عمل كنيم كه در نزد باريتعالي سربلند باشيم.
وي درادامه ديدگاه ماركسيست ها را مبني بر اينكه هدف وسيله را توجيه مي كند، رد كرد و با تاكيد براينكه اسلام چنين حرفي را قبول ندارد، گفت: اميرالمومنين حكومت را ازدست داد بخاطر اينكه حاضر نشد درشوراي شش نفره يك دروغ بگويد ، بنابراين در نظام اسلامي نمي توان گفت كه چون هدف ما مقدس است مي توانيم هركاري انجام دهيم. حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر درادامه به ذكر نكاتي درخصوص چگونگي مراقبت ازايجاد و حفظ امنيت درجامعه پرداخت و اظهار داشت: يكي ازعواملي كه موجب فروپاشي مي شود ظلم و ستم است، در روايت آمده است: "الظلم يدَمِر الدِيار- ستم شهرها را ويران و كشورها را از بين مي برد".
نماينده ولي فقيه تاكيد كرد: هدف اسلام و ائمه احياي ارزش هاي ديني در جامعه و رسيدن به جامعه توحيدي است كه البته تحقق آن با وجود ظلم امكان پذير نيست.
وي لزوم تبديل نكات اشاره شده درآيات و روايات به برنامه براي پيشگيري از ظلم وستم و مراقبت از امنيت درجامعه را يادآور شد و گفت: هيچ كشوري با هرج و مرج ، بي برنامگي ، روزمرگي و انفعالي عمل كردن رشد پيدا نمي كند، دنيا به سرعت درحال رشد است و ما اگر برنامه ريزي درستي نداشته باشيم عقب خواهيم افتاد.
وي تصريح كرد: بايد درتمام حوزه ها درست برنامه ريزي و نيرو تربيت كنيم تا جوانان مستعد كشور به مسايل بين المللي مسلط شوند و بتوانند با انواع جرم ها از جمله جرم هاي الكترونيكي مقابله كنند. حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرهمچنين بر لزوم پرهيز از استبداد راي تاكيد وگفت: در نظام اسلامي هيچكس حق ندارد بگويد آنچه من مي گويم بايد اجرا شود، اين نقطه شروع انحراف و ايجاد مشكل درجامعه اسلامي است وحتما بايد قبل ازهر تصميمي با كارشناسان مشورت و سپس تصميم گيري شود.
نماينده ولي فقيه توجه به علل پيدايش جرم را براي مقابله با آن ضروري دانست و افزود: تنها با برخورد فيزيكي نمي توان مشكلات را حل كرد، حركت صحيح و درست به تدبير و پرهيز از استبداد به راي نياز دارد و مشورت انسان را از افتادن درخطرهاي بزرگ نجات مي دهد.
وي اهميت مدارا با مردم را يادآور شد و با اشاره به اينكه پيامبر(ص) مي فرمايند: خداوند به من امر كرده است با مردم مدارا كنم، گفت: اميرالمومنين به والي خود دستور مي دهد: كه وجود خود را لبريز از محبت به مردم نماييد، سپس مي فرمايد: مردم هم دو دسته اند : يك عده برادران ايماني تو و يك عده انسان هستند و بخاطر انسانيت به آنها احترام بگذار.
وي تصريح كرد: امنيت فقط به مومنان ، مسلمانان ، انقلابيون و...اختصاص ندارد بلكه ما موظفيم براي هر كس كه در جامعه اسلامي زندگي مي كند امنيت ايجاد كنيم و اين فرهنگ اسلام است كه با همه بايد مدارا كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تاكيد براينكه بايد علل ارتكاب به جرم ازجمله موضوع برداشتن حجاب را بررسي كرد ، افزود: بايد ديد اين افراد از كجا خط گرفته اند و از كجا دلشان نسبت به نظام چركين شده است؟ دربرخورد با اينگونه از پديده ها عواطف بسيار نقش دارد و با استفاده از آن خيلي موارد را مي توان به مسير اصلي بازگرداند.
وي با اشاره به نقش سعه صدر، اخلاق و رفتارخوش دربازگرداندن افراد ازمسيرغلط اظهار داشت: ما اگرمي گوييم امام زمان (عج) با ظهورشان عدالت را درجامعه پياده مي كنند براي اين است كه حضرت حجت جوري عمل مي نمايند كه " يرضي عن خلافته اهل الارض و اهل السماء – تمام مردم كره زمين و آنها كه در آسمان ها هستند از حكومت امام عصر احساس رضايت مي كنند"، چون همه چيز را بر اساس معيار ومنطق جلو مي برند.
نماينده ولي فقيه درادامه بحث، سرنگهداري را از ديگرنكات مهم ذكر كرد و گفت: اميرالمومنين مي فرمايد : برخي ازعيوب درمردم وجود دارد كه شخص حاكم در پوشاندن آن شايسته تر از همه است، معني اين سخن آن است كه در اداره حكومت تنگ نظري غلط است ، بايد به جاي آن از سعه صدر بهره گرفت.
وي افزود: نبايد اجازه داد جرم درجامعه عادي شود و افراد از ارتكاب جرم احساس قبح نكنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تاكيد براينكه بايد از لجاجت با مردم پرهيزكرد ، گفت: لج بازي كردن با مردم خطرناك است و اسلام تاكيد دارد با شيوه منطقي بايد مشكلات جامعه را حل كرد چرا كه مخالفت كردن با خواسته هاي مردم باعث مي شود از محبوبيت حاكمان كاسته شود و جرم و جنايت به اصطلاح مخفي و زيرزميني گردد.
وي تصريح كرد: ازملامت كردن نيزبايد دوري كرد، زياد ملامت كردن ، آتش لجاجت را در جامعه شعله ور مي كند.
نماينده ولي فقيه حاضران را به پرهيز از تعصب بي جا و حركت درچارچوب منطق ، پرهيز از تهمت و حركت در مرز شرع و پرهيز ازتجسس خارج از قوانين توصيه كرد و ادامه داد: متاسفانه اكنون در جامعه احزاب و گروهها دنبال اين هستند نقطه ضعفي از رقيب خود بيابند و آن را با سرو صدا مطرح كنند، در حاليكه اين كار گناه است.
وي صبوربودن ، نظم دركار ، تبعيض قائل نشدن و عمل به قوانين را نيز ازجمله علل و عوامل ايجاد امنيت برشمرد و گفت: نقش شما درايجاد امنيت درجامعه حساس و كارتان مقدس است، قدر خود را بدانيد و با اخلاص و با تمام وجود براي خدا كار كنيد و از باريتعالي بخواهيد به زندگي شما بركت دهد و راه را بر موفقيت شما هموار سازد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر درپايان با تبريك ايام الله دهه فجر و سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ابراز اميدواري كرد كه با قوت و اقتدار و به بركت خون شهدا و تحت هدايت رهبري مدير، مدبر و عالم ، پرچم پرافتخار انقلاب در دست امام زمان قرار گيرد و ما شاهد حكومت عدل جهاني آن حضرت باشيم.




نظرات کاربران