زیارت کربلا سکوی عظیم برای اوج گرفتن روح انسان است زیارت کربلا سکوی عظیم برای اوج گرفتن روح انسان است زیارت کربلا سکوی عظیم برای اوج گرفتن روح انسان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت کربلا سکوی عظیم برای اوج گرفتن روح انسان است زیارت کربلا سکوی عظیم برای اوج گرفتن روح انسان است زیارت کربلا سکوی عظیم برای اوج گرفتن روح انسان است زیارت کربلا سکوی عظیم برای اوج گرفتن روح انسان است زیارت کربلا سکوی عظیم برای اوج گرفتن روح انسان است

زیارت کربلا سکوی عظیم برای اوج گرفتن روح انسان است

در گردهمایی روحانیون، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق سفر کربلا را سکوی عظیم برای معراج انسان خواند و خدمت زوار را افتخاری بزرگ دانست و شکر این نعمت بی نظیر را در سپاس از دعوت برای خدمت گذاری و اعتذار در کم بضاعتی برای خدمت دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تأكيد بر اينكه نبايد اين سفر معنوي براي انسان عادي شود، گفت : همراهي با زائرين توفيق بزرگي است كه هميشه نصيب انسان نمي گردد ؛ عوامل گوناگوني بايد دست به دست هم ‌دهد تا انسان بتواند خدمت گذار زوار امام حسين عليه السلام شود.
وي خدمت به زايرين را افتخاري بزرگ برشمرد و گفت : شكر اين نعمت بي بديل آن است كه در بدو ورود از پيشگاه حضرت سيدالشهدا (ع) به خاطر دعوتي كه فرموده است بايد سپاس و تشكركرد و درپايان هم به جهت اينكه در خور شأن آن حضرت بضاعت خدمت نبوده است اعتذارگردد و خدمت به زوار امامان معصوم (ع) يكي از مظاهربزرگ بندگي خداوند است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني بندگي وعبوديت را بزرگترين مقام خواند و اظهار داشت : ما در اين دنيا آمده ايم تا مقام عبوديت را درك كنيم و تاج افتخار بندگي را بر سر نهيم.
وي با تاكيد برلزوم آموزش آداب ظاهري وباطني زيارت به زائرين گفت : اميربيان، اميرالمومنين عليه السلام فرمود : خداوند قبل از آنكه از افراد نا آگاه تعهد بگيرد كه احكام الهي را ياد بگيرند از عالمان تعهد گرفته است كه براي آمورزش آن كمر همت ببندند.
در ابتداي جلسه پس از قرائت قرآن ، حجت الاسلام والمسلمين بهجتي به بيان چند نكته مهم اخلاقي پرداخت و بايد و نبايدهاي سفر را بيان كرد واظهار داشت : بايد به طور جدّ از مواضع اتهام دوري كرد و اخلاق خوش را سرلوحه اعمال ورفتار خود قرار داد.
قسمت پاياني جلسه به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد وحجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني به پرسشهاي روحانيون ومداحان پاسخ داد.




نظرات کاربران