راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی

راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی

پژوهشکده زیارت و گردشگری امروز با حضور استاندار خراسان رضوی، رییس شورای اسلامی شهر مشهد و رییس دانشگاه فردوسی در این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دكتر محمد كافي، رييس دانشگاه فردوسي مشهد روز گذشته -29 بهمن ماه- در آيين افتتاحيه پژوهشكده زيارت و گردشگري دانشگاه فردوسي كه در دانشكده ادبيات و علوم انساني اين دانشگاه برگزار شد، با بيان اينكه حوزه گردشگري تنها اقتصاد و تفريح نيست، بلكه حوزه‌اي است كه شما فرهنگ و ارزش‌هايتان را با آن به نمايش مي‌گذاريد، اظهار كرد: ما نسبت به مسئله زيارت مسئول هستيم و متعهديم كه براي آن پژوهش كنيم تا بستر مناسبي براي زيارت و گردشگري در استان فراهم كنيم.
وي ادامه داد: زيارت مقوله‌اي است كه ما بايد خود براي آن توليد محتوا و علم كنيم و در وهله اول خود از آن بهره‌مند شويم و سپس حاصل آن را به ديگران عرضه كنيم.
رييس ‌دانشگاه فردوسي مشهد با اشاره به اينكه پژوهشكده زيارت و گردشگري، پروژه‌اي مشترك بين استانداري و دانشگاه فردوسي است، تصريح كرد: جاي خالي پژوهشكده زيارت و گردشگري در دانشگاه احساس مي‌شد؛ چندسال پيش قرار بود اين پژوهشكده به صورت مستقل ساخته شود، اما محقق نشد ولي امروز به لطف استانداري خراسان رضوي شاهد افتتاحيه اين پژوهشكده در دانشگاه هستيم.
كافي تاكيد كرد: مزيت پژوهشكده زيارت و گردشگري دانشگاه فردوسي اين است كه با مصوبه شوراي گسترش آموزش عالي شكل گرفته و تمام گروه‌هاي پژوهشي آن مجوزدار هستند و درحال حاضر نيز پروژه‌هاي بزرگي را در برنامه خود قرار داده است.
وي اضافه كرد: تاكنون زيارت و گردشگري در استان بي متولي نبوده و ما با راه اندازي پژوهشكده زيارت و گردشگري درنظر داريم به ساير نهادها در اين زمينه كمك كنيم و اميدواريم‌ اين پژوهشكده بتواند به خوبي در اين مسير نقش ايفا كند تا مسائل و مشكلات زيارت و گردشگري به عنوان حلقه گمشده در استان، برطرف شود.
رييس ‌دانشگاه فردوسي مشهد خاطرنشان كرد: بخشي از دانشكده ادبيات و علوم انساني به پژوهشكده زيارت و گردشگري دانشگاه واگذار شد تا اين پژوهشكده در معناي واقعي در كنار پژوهشگران اين حوزه قرار گيرد.


| شناسه مطلب: 87310




زيارت



نظرات کاربران