تعریف 250طرح بازسازی و توسعه‌ای در عتبات تعریف 250طرح بازسازی و توسعه‌ای در عتبات تعریف 250طرح بازسازی و توسعه‌ای در عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تعریف 250طرح بازسازی و توسعه‌ای در عتبات تعریف 250طرح بازسازی و توسعه‌ای در عتبات تعریف 250طرح بازسازی و توسعه‌ای در عتبات تعریف 250طرح بازسازی و توسعه‌ای در عتبات تعریف 250طرح بازسازی و توسعه‌ای در عتبات

تعریف 250طرح بازسازی و توسعه‌ای در عتبات

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در شهر نجف اشرف خبر داد و گفت: 250طرح در عتبات تعریف شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مسعود شوشتري در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين پروژه‌ها در بخش هاي صنعتي هنري، مرمت و بازسازي ، عمراني و خدماتي و توسعه حرم‌هاي مطهر بوده كه تعداد زيادي از آنها به اتمام رسيده يا در دست اجراست.
وي اضافه كرد: اعتباري بيش از 20 هزار ميليارد ريال براي پروژه هاي توسعه اي در شهرهاي نجف، كاظمين، كربلا و سامرا اعم از كوتاه، ميان و بلند مدت اجرا شده كه در حال حاضر اكثر پروژه‌هاي كوتاه و ميان مدت به اتمام رسيده يا در حال اتمام است.
شوشتري مهمترين طرح را پروژه توسعه حرم مطهر علوي بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) اعلام كرد و يادآور شد: با تكميل اين پروژه، فضاي بارگاه حضرت علي (ع) 20 برابر افزايش خواهد يافت.
وي از ميزان اهداي و كمك سالانه يك هزار ميليارد ريال نذورات مردمي به عتبات عاليات و بازسازي حرمين شريفين خبر داد و گفت: طرح توسعه حرم عسكريين نيز در حال طراحي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مزيت هاي خاص مرز بين المللي مهران اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه مرز بين المللي مهران انتخاب اول زائران براي تردد و عزيمت به عتبات عاليات عراق به خصوص در ايام اربعين حسيني است انجام برنامه ريزي و اجراي طرح هاي مناسب براي افزايش امكانات و زيرساخت هاي تسهيل كننده تردد زائران به خصوص در استان ايلام ضرورت دو چندان دارد.
شوشتري پيش بيني كرد كه شمار زائران شركت كننده در ايين جهاني اربعين حسيني (ع) سال آينده در كربلاي معلي به نسبت امسال افزايش يابد.


| شناسه مطلب: 87368




بازسازي عتبات



نظرات کاربران