عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست

عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست

سفیر عربستان در اندونزی طرح بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین به خاطر سوء مدیریت مناسک حج را اعلام جنگ علیه کشورش توصیف کرد.

سفير عربستان در اندونزي طرح بين‌المللي كردن مديريت حرمين شريفين به خاطر سوء مديريت مناسك حج را اعلام جنگ عليه كشورش توصيف كرد.
به گزارش تسنيم به نقل از پايگاه خبري النشره، اسامه بن محمد عبدالله الشعيبي سفير عربستان در اندونزي در واكنش به درخواست هاي بين المللي براي مديريت بين المللي بر حرمين شريفين به خاطر تعلق آنها به همه مسلمانان جهان و سوء مديريت مقامات سعودي گفت: "عربستان صرف بحث درباره بين المللي كردن حرمين شريفين را نمي پذيرد".
وي افزود: "اين امر به منزله اعلام جنگ عليه عربستان و حاكميت آن است".
عبدالله التركي مشاور دفتر پادشاهي و عضو هيئت علماي كبار سعودي نيز پيشتر مسئله بين المللي كردن حرمين شريفين را به زعم خود "صرفا تشويش افكار، خصومت و رفتار شيطنت آميز" توصيف كرد.
وي بدون توجه به سوء مديريت خاندان سعودي در مناسك حج كه باعث جان باختن شمار زيادي از حجاج در طول ساليان گذشته شده است، مدعي شد: اين ايده ها "چيز جديدي نيست" و هدف از آن "اختلاف افكني و ايجاد كشمكش در درون امت اسلامي است".
در ماههاي اخير تعدادي از كشورها، فعالان و نهادهاي مدني در كشورهاي مختلف از جمله در مالزي خواهان مديريت بين المللي بر مناسك حج شده اند.
كمپيني نيز به همين منظور در سطح جهان به راه افتاده است كه تاكيد مي كند مسئولان سعودي مراسم حج را سياسي كرده و از طريق آن بدنبال تحقق اهداف سياسي خود و سلطه بر ساير كشورهاي مسلمان است و در تقسيم سهميه هاي حج عادلانه رفتار نمي كند.
"هيئت بين المللي نظارت بر مديريت عربستان بر حرمين شريفين" كه مقر آن در مالزي است، اخيرا در طوماري خطاب به دولتها و موسسات اسلامي در سراسر جهان از آنها خواست تا با توجه به "اثبات كوتاهي و شكست عربستان در مديريت حرمين شريفين"، در مديريت اين اماكن مقدس در عربستان مشاركت كنند.
اين هيئت تاكيد كرد: عربستان رويكردها و خواسته هاي سياسي و اقتصادي خود را با مسائل ديني در آميخته است و سياست محروم كردن مسلمانان از انجام مناسك حج را به دلايل سياسي دنبال مي كند.
اين هيئت افزود: اين طومار در واقع "اعتراض به فساد مالي ايجاد شده از طريق توزيع درآمدهاي حج بين شاهزادگان خاندان حاكم در عربستان و نيز توزيع غيرعادلانه سهميه هاي حج بين كشورهاي اسلامي و عدم توجه به ساماندهي به مسائل زيربنايي حج است كه باعث بروز فجايع زيادي در جريان اداي مناسك حج شده است".
اين هيئت از سازمان همكاري اسلامي خواست تا نشستي فوري را براي بررسي درخواست هاي ياد شده برگزار كند.اين هيئت خاطرنشان كرد: اگر سازمان همكاري اسلامي در اين امر تعلل كند، هيئت خواهان ايجاد فوري سازوكار بين المللي اسلامي جايگزين براي مديريت عربستان بر اماكن مقدسه خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران