اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید دهم اسفند برگزار می‌شود اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید دهم اسفند برگزار می‌شود اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید دهم اسفند برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید دهم اسفند برگزار می‌شود اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید دهم اسفند برگزار می‌شود اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید دهم اسفند برگزار می‌شود اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید دهم اسفند برگزار می‌شود اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید دهم اسفند برگزار می‌شود

اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید دهم اسفند برگزار می‌شود

دبیرکمیته دانشگاهیان ستاد بازسازی عتبات استان همدان از برگزاری اختتامیه سوگواره پیاده تا خورشید در دهم اسفندماه در دانشگاه صنعتی همدان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا از همدان، حسين مرادي، دبيركميته دانشگاهيان ستاد بازسازي عتبات استان همدان امروز ۷ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ستاد بازسازي عتبات استان همدان طي برگزاري جلسات مشترك با رؤساي دانشگاهها، معاونين فرهنگي و مسئولان دفاتر نهاد رهبري در دانشگاهها موفق شد تا اهداف ستاد بازسازي عتبات براي دانشگاهيان تببين شود. وي با بيان اينكه خوشبختانه اقداماتي انجام شد تا فعاليتهاي ستاد در دانشگاهها نهادينه شود، ادامه داد: در واقع كميته دانشگاهيان پل ارتباطي قشر فرهيخته جامعه با ستاد بازسازي عتبات است تا در تحقق اهداف مقدس اين ستاد مشارت كنند.
مرادي عنوان كرد: تشريح پروژههاي عمراني و فرهنگي ستاد در كشور عراق براي دانشگاهيان مانند صحن حضرت زهرا(س)،صحن حضرت زينب(س)، پروژه سامرا، معراج و طرح ترفيع گنبد حرم امام حسين(ع) از ديگر فعاليتهايي است كه در كميته دانشگاهيان انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه اعزام دانشگاهيان به كربلاي معلي در ايام اربعين و ديگر ايام خاص مانند نيمه شعبان از ديگر اقدامات فرهنگي كميته دانشگاهيان ستاد بازسازي عتبات استان همدان است گفت: اجراي كار فرهنگي پيادهروي اربعين نيز از ديگر مواردي است كه اين ستاد پيگيري ميكند.
دبير كميته دانشگاهيان بازسازي عتبات همدان اذعان كرد: در اين راستا سوگوارهاي تحت عنوان سوگواره پياده تا خورشيد طرحريزي شد كار اجرايي اين سوگواره قريب ۶ ماه است كه آغاز شده است و ۸ دانشگاه از استان همدان دراجراي آن مشاركت كرده اند.
وي افزود: دفانر نهاد رهبري در دانشگاهها، دفتر آستان قدس رضوي و مؤسسه شهيد مدني و جبهه انقلاب فرهنگي از ديگر نهادهايي هستند كه مشاركت خوبي در برگزاري سوگواره پياده تا خورشيد داشته اند.
وي خاطرنشان كرد: فراخوان شركت در سوگواره انجام شد تا افراد علاقمند در بخشهاي مختلف سوگواره شامل علمي، ادبي و هنري شركت و آثار خود را ارائه كنند.
وي بيان كرد: خوشبختانه تعداد قابل توجهي آثاربه دبيرخانه سوگواره ارسال شده و آثار در هر بخش مورد داوري قرار گرفته و نفرات برتر آن تعيين شدند كه در آيين اختتاميه سوگواره پياده تا خورشيد در روز دهم اسفندماه از آنها تقدير به عمل خواهد آمد.
مرادي با بيان اينكه قريب ۱۰۰ نفر در سوگواره شركت كردهاند، گفت: در بخش علمي، ۱۲مقاله ارائه شده و در بخش ادبي كه شامل سه حوزه شعر، سفرنامه و دلنوشته و داستان كوتاه است، نيز ۲۰ اثر دريافت كرديم و در بخش هنري كه شامل سه بخش پوستر، تصويرسازي و فيلم و عكس است قريب۱۵۰ اثر دريافت شده است.
وي ادامه داد: هر اثر دريافتي در دبيرخانه كد رهگيري دريافت كرده و بر اساس كد در اختيار داوران قرار گرفته است اعزام به سفر كربلا و هديه معنوي بخشي از سنگ قبر سيدالشهداء كه به صورت نگين انگشتري آماده شده است.
گفتني است كه آيين اختتاميه سوگواره پياده تا خورشيد روز دهم اسفندماه در دانشگاه صنعتي همدان برگزار ميشود.


| شناسه مطلب: 87421




اربعين



نظرات کاربران