80 دفتر غیرمجاز اعزام زائر در مازندران پلمب شد 80 دفتر غیرمجاز اعزام زائر در مازندران پلمب شد 80 دفتر غیرمجاز اعزام زائر در مازندران پلمب شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
80 دفتر غیرمجاز اعزام زائر در مازندران پلمب شد 80 دفتر غیرمجاز اعزام زائر در مازندران پلمب شد 80 دفتر غیرمجاز اعزام زائر در مازندران پلمب شد 80 دفتر غیرمجاز اعزام زائر در مازندران پلمب شد 80 دفتر غیرمجاز اعزام زائر در مازندران پلمب شد

80 دفتر غیرمجاز اعزام زائر در مازندران پلمب شد

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: دفتر 80 سر کاروان غیرمجاز اعزام زائر به عتبات عالیات در این استان پلمب شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيد حبيب الله ساداتي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا علت تعطيلي اين دفاتر را نداشتن مجوز قانوني براي اعزام زائر و شكايت زايران از بدعهدي آنها نسبت به تعهدات عنوان كرد.
وي افزود : با وجود برخورد قانوني با تعداد زيادي از سركاروان هاي غيرمجاز شناسايي شده ، همچنان تعداد ديگري در اين ارتباط فعالند كه به دليل بي اطلاعي زيران از غيرمجاز بودن فعاليت آنها ، همچنان به اعزام زاير به عتبات عاليات اقدام مي كنند.
ساداتي گفت كه تعدادي از سركاروان هاي غيرمجاز در مازندران را زنان تشكيل مي دهند كه از لحاظ امنيتي نيز فعاليتشان با اشكال قانوني مواجه است.
وي افزود : سازمان حج و زيارت نسبت به بدعهدي اين سركاروان ها در خدمات رساني مطلوب به زايران و ديگر تبعات اين گونه اعزام ها در خارج از مرزهاي كشور هيچ تعهدي ندارد.
ساداتي گفت : هرگونه پيامد اعزام زايران به عتبات عاليات از سوي دفاتر و افراد غيرمجاز در داخل و خارج از كشور بر عهده سركاروان هاي غيرمجاز است و در صورت شناسايي آنها و معرفي مردم ، با اين گروهها برخورد قانوني مي شود.
مديركل حج و زيارت مازندران گفت كه تاكنون تعداد زيادي از زايرات عتبات عاليات نسبت به بدعهدي سركاروان هاي غيرمجاز در پيش و پس از اعزام و تحميل هزينه هاي مازاد بر خلاف قرارداد، به حج و زيارت شكايت كردند كه حج و زيارت هم اين سركاروان ها را به دستگاه قضايي براي برخورد قانوني معرفي مي كند . ** صدور مجوز براي غيرقانوني ها ساداتي در عين حال گفت كه سازمان حج و زيارت براي كاهش تبعات اعزام زاير توسط سركاروان هاي غيرمجاز به عتبات عاليات ، آماده صدور مجوز قانوني براي اين افراد است.
وي از اين دسته از سركاروان ها خواست براي دريافت مجوز قانوني به اداره كل حج و زيارت مازندران مراجعه كنند و در كمترين زمان مجوزهاي لازم را دريافت كنند تا بتوانند فعاليت قانوني داشته باشند. سالانه بيش از 80 هزار مازندراني به عتبات عاليات عراق اعزام مي شوند .


| شناسه مطلب: 87508




مازندران



مطالب مرتبط

نظرات کاربران